UTDienstenCFMLTSHNieuwsDefinitief Ontwerp van de CUBE is vastgesteld

Definitief Ontwerp van de CUBE is vastgesteld

Het College van Bestuur heeft het definitief ontwerp van de CUBE vastgesteld. Deze nieuwe multifunctionele werkplaats van de faculteit Engineering Technology is een uitbreiding van het bestaande Horst-complex. Het definitief ontwerp is opgesteld in nauwe samenspraak met het ontwerpteam, de toekomstige gebruikers en het faculteitsbestuur Engineering Technology.

Werkplaats van de toekomst
Het ontwerp van de CUBE is duurzaam en transparant. Bij binnenkomst kijk je uit over de 6 meter hoge metaal- en laswerkplaats. De vloer ligt verzonken waardoor je zicht over de hele ruimte hebt. Beneden testen studenten en onderzoekers innovaties, buiten zie je het landschap, boven je hangt de kraan. Het gebouw ademt Engineering Technology.

Benieuwd naar een impressie?

Realisatie start na de zomervakantie
Het is je misschien al opgevallen dat er 4 bomen tussen de Kleinhorst en Noordhorst naar een nieuwe plek verplaatst zijn. Dit zijn de eerste voorbereidingen zodat de bouw na de zomervakantie van start kan gaan. Tot die tijd wordt het technisch ontwerp verder uitgewerkt en gaat de Europese aanbesteding voor realisatie de deur uit. In juni wordt besloten welke partij de bouw gaat realiseren. Na de zomervakantie gaat de bouw van start en wordt het ontwerp in de praktijk zichtbaar.

Nice to know
Huisvesting is één van de 5 prioriteiten voor de faculteit Engineering Technology. Naast de realisatie van de CUBE worden in het Horstgebouw verbeteringen doorgevoerd. Zo zijn bestaande studieplekken getransformeerd en zijn nieuwe plekken toegevoegd. Lees hier meer over het gedachtegoed van en onze samenwerking met architect van Mourik.