HomeNieuwsEerste editie summer camp ‘inspire-u’ voor scholieren van start

Eerste editie summer camp ‘inspire-u’ voor scholieren van start

Van 12 tot en met 17 augustus 2018 vindt het eerste internationale summer camp voor scholieren (4-6 VWO) plaats aan de Universiteit Twente onder de titel ‘InspireU’. ‘InspireU’ is een afgeleide van CuriousU, de internationale Summerschool die in dezelfde week plaats heeft maar gericht is op bachelor en master studenten.

Pieter Boerman, initiatiefnemer en directeur van Pre-University: “Het is de eerste keer dat we dit summer camp voor scholieren aanbieden in de vorm van onderwijs en een festival. De leerlingen kunnen kiezen uit een uitdagend programma bestaande uit vier courses, lezingen van inspirerende sprekers en bijzondere lunchactiviteiten. Daarnaast is er entertainment in de vorm van disco zwemmen, een wetenschapsspelshow met live experimenten, rondleidingen in de innovatieve labs van de universiteit, beachvolleybal en BBQ middag en een city game in de stad van Enschede. De deelnemers overnachten in tenten op het festivalterrein en natuurlijk houden we zeer goed toezicht op deze scholieren.”

Projectleider Joey Pals: “We hebben al bijna de helft van de aanmeldingen binnen, het loopt storm, we hebben onder andere aanmeldingen uit China, Roemenië, Amerika, Griekenland, Malta, Engeland, Spanje, Turkije en Nederland. De leerlingen kunnen kiezen uit vier courses: ‘Beat of the Body’ (Gezondheid), ‘Biggest Nano Challenges’ (Nanotechnologie), ‘Build your Business’ (Ondernemerschap) en ‘Battle of the Robots’ (Robotica). Vooral deze laatste ‘track’ is populair merken we. We creëren een groot festivalterrein met verrassende activiteiten en decoraties om leerlingen een bijzondere ervaring mee te geven. We hopen dat de deelnemers naar huis gaan met veel nieuwe energie en inspiratie”.

InspireU wordt afgesloten met een creatieve DenkTank. De deelnemers gaan in teams aan de slag om een case van het Enschede revalidatiebedrijf Het Roessingh op te lossen. Na afloop van de DenkTank volgt een knallend eindfeest op het festivalterrein.

Als extra uitdaging biedt het taalcentrum van de Universiteit Twente voorafgaand aan InspireU een Engelse taalcursus aan: Speak Up Summer camp. Van woensdag 8 t/m zondagmiddag 12 augustus kunnen deelnemers van InspireU hun Engelse -en communicatievaardigheden verbeteren. Dit is een all-inclusive programma met overnachting, ontbijt/lunch/avondeten, avondactiviteiten en afsluiting met een groepsopdracht. Een mooie kans voor de deelnemers om hun Engels te verbeteren zodat zij optimaal zijn voorbereid op deelname aan InspireU.

Inschrijven

Scholieren kunnen zich individueel aanmelden of in een (vrienden)groep of klas van 3 tot 10 personen. Ook docenten kunnen een groep leerlingen aanmelden en zijn welkom om mee te komen naar InspireU. Voor meer informatie en of inschrijven kan je terecht op de website van InspireU. Tot 1 augustus kunnen leerlingen zich aanmelden. Voor leerlingen die met een vriend willen komen (Inspire-a-friend-ticket) en voor groepen (Golden ticket) lopen er leuke kortingsacties