Horeca

De campus beschikt over een groot aanbod aan verblijf- en eetgelegenheden. Voor ieder wat wils!

Deze verblijf- en eetgelegenheden bestaan voornamelijk uit restaurants en kantines en zijn vrij toegankelijk: medewerker, student of bezoeker, iedereen kan er terecht. Op werkdagen zijn alle gebouwen open, in het weekend is alleen de Sportkantine geopend. Tijdens vakantieperiodes zijn er aangepaste openingstijden.

Cafés, restaurants en kantines

• De Vestingbar

De studentenkroeg in het hart van onze campus. Elke avond vanaf 21:00 uur geopend. Door het jaar heen is het de locatie voor een groot aantal studentenfeesten en speciale avonden.

De Vestingbar wordt geheel bemand en bestuurd door studenten. Open tot laat, zeer laat!

• Studentenrestaurant 'De Waaier'

De Mensa, het studentenrestaurant, serveert een warme maaltijd, waarbij kan worden gekozen uit meerdere menu's. Er is daarnaast altijd een vegetarische gerecht.

Je vindt de Mensa in het gebouw 'de Waaier'.

• Theatercafé

Het Theatercafé, vindbaar in de Vrijhof, is een relaxte lunchplek gelegen aan de studentenboulevard. 's Avonds wordt de kantine omgetoverd tot een eetcafé.

Vanaf 17:00 uur kun je er terecht voor een dagmenu of een gerecht van een gevarieerde kaart.

• Kantines Appèl

Catering op bestelling en in de kantines/restaurants wordt verzorgd door Appèl.

Voor lunchbroodjes, een kop soep of een warme snack kun je terecht in de diverse kantines van Appèl in de Spiegel, Ravelijn, Horst, Technohal en de Waaier. Het grootste aanbod vind je in de Waaier. Het aanbod in de Technohal is uitsluitend vegetarisch.

Meer informatie: utwente.nl/catering.

• Koffiecorners Appèl

Voor een warme kop koffie (of thee), naar wens aangevuld met een bijbehorende snack, kun je terecht in één van de Appèl koffiecorners in de Ravelijn, Spiegel en Waaier.

• Restaurant Gallery

Het restaurant in het bezoekerscentrum van de Gallery. Je kunt hier terecht voor een goede lunch in de dynamische sfeer van start-ups en entrepreneurs.

• Restaurant U Parkhotel

Het U Parkhotel beschikt over een eigen à la carte restaurant.

Je kunt er terecht voor ontbijt, lunch en diner. De menukaart wisselt elk seizoen. De chef-kok Sjors Riewald vaart zijn eigen koers. Ambitieus, en met het beste dat Twente te bieden heeft.

Meer informatie is te vinden via de U Parkhotel website.

• Sportkantine

In de Sportkantine kun je ook in de weekeinden terecht voor een kop koffie, iets fris of een biertje. Het sportcentrum vind je in het hart van de campus.

• Starbucks

Genieten van een kop beroemde Starbucks koffie en een hemelse muffin kan in de Starbucks Store in het Educafé van het gebouw de Zilverling.

Openingstijden: maandag t/m vrijdag van 09.00-17.00 uur.

• Subway

In het Atrium van de Bastille vind je een vestiging van Subway, bekend van de royaal belegde broodjes.

Openingstijden:

• Maandag 9:00 uur - 19:00 uur
    • Dinsdag 9:00 uur - 19:00 uur
    • Woensdag 9:00 uur - 19:00 uur
    • Donderdag 9:00 uur - 19:00 uur
    • Vrijdag 9:00 uur - 19:00 uur
    • Zaterdag 12:00 - 18:00 uur
  • Frosty's ijs

Frosty's zit aan de Boulevard in de Bastille en heeft een eigen ingang naast de grote ingang van de Bastille. Bij Frosty's kun je vooral vegan schepijs kopen. Openingstijden verschillen per seizoen.

Overnachten

• Blokhutten

Op de Campus zijn zeven blokhutten beschikbaar met in totaal 105 slaapplaatsen (vijftien slaapplaatsen per blokhut). Deze blokhutten zijn eenvoudig ingericht en daardoor zeer geschikt voor groepsovernachtingen in een informele setting.

Gebruikers van de blokhutten kunnen gebruik maken van "De Stall", een grote overdekte ruimte waarin groepsactiviteiten kunnen worden gehouden.

Boek de blokhutten via het Sports Centre.

• U Parkhotel

Het U Parkhotel bevindt zich op de campus van Universiteit Twente, aan de rand van het bos. Het is een internationaal georiënteerd hotel, waar kwaliteit en duurzaamheid hand in hand gaan. De U in de internationale naam verwijst naar de gast die centraal staat én naar de Universiteit Twente.

Het hotel hotel biedt 72 kamers, een ruim restaurant met terras, een bar en moderne conferentiefaciliteiten. Op de 9e verdieping bevinden zich acht executive kamers en een boardroom met een panoramisch uitzicht over het omringende coulisselandschap.

Het U Parkhotel heeft een eigen website voor boekingen en informatie.