ICT Services

Beste student, beste medewerker,

De ICT Services van de dienst Library, ICT Services & Archive (LISA) biedt je advies en ondersteuning bij alle vragen of problemen op ICT gebied en is er voor alle studenten en medewerkers van de Universiteit Twente.
Momenteel wordt er onderhoud gepleegd aan de ICTS website, hierdoor kan het zijn dat niet alle links werken of informatie niet actueel is. Onze excuses voor het ongemak.

Laatste nieuws

Aangepaste openingstijden

2016-04-25:
Op 27 april, 5 mei, 6 mei en 16 mei 2016 zijn we gesloten. ... lees verder

Terugroepactie lichtnetadapters Apple

2016-03-31:
Apple heeft op dit moment een terugroepactie betreffende lichtnetadapters van iPads en Macbook computers. Helaas is het voor Library, ICT Services & Archive (LISA) niet mogelijk om op afstand te controleren of jij ook gebruik maakt van deze betrokken adapter. We vragen je daarom vriendelijk om deze controle zelf uit te voeren. ... lees verder

Eduroam certificaat vernieuwen

UPDATE: Er zijn problemen met het eduroam certificaat.
Problemen met UT werkplekken kunnen worden opgelost door de Servicedesk ICT. Zorg voor een bekabelde netwerkverbinding en bel met 5577 zodat de Servicedesk het probleem kan verhelpen.

2016-03-07:
Donderdag 10 maart 07.00 uur wordt het certificaat voor het draadloze netwerk eduroam vernieuwd. Voor UT werkplekken (met Windows 7) heeft dit geen gevolgen.
Gebruikers van andere systemen echter zoals Mac OSX, iOS (iPhone, iPad), Android, Windows mobile, Windows 8 of Windows 10 zullen bij verbinding met eduroam akkoord moeten gaan met het gewijzigde certificaat. ... lees verder

Wachtwoord vergeten?

2016-02-09:
Dat kan gebeuren en is vervelend, zeker als de Servicedesk ICT gesloten is of als je in het buitenland bent. Sinds begin van dit jaar is er een selfservice applicatie beschikbaar waarmee alle studenten en medewerkers van de UT hun (vergeten) wachtwoord opnieuw kunnen instellen. ... lees verder

ICTS en B&A samen in één dienst: LISA

2016-01-11:
Per 1 januari 2016 gaat Bibliotheek & Archief onder een andere naam verder. De dienst is samengevoegd met de dienst ICTS, en heet voortaan Library, ICT Services & Archive, oftewel LISA! ... lees verder

Persbericht

2016-02-03:
De Technische Universiteit Eindhoven (TU/e) en Universiteit Twente (UT) kiezen voor T-Mobile en Interview met Maurice van den Akker, teamleider Mobiel en Draadloos SURFnet. Thuis of onderweg veilig inloggen op het wifi-netwerk van uw bedrijf? Dat kan via MoLAN (Mobile Local Area Netwerk) ontwikkeld door SURFnet. ... lees verder

Pas op, phishing mail! Niet inloggen

2015-08-18:
Er zijn momenteel phishing e-mail berichten in omloop waarmee misbruikers proberen UT account informatie te achterhalen. De mail ziet er als volgt uit: ... lees verder

Windows 10 voor UT-werkplekken

2015-08-13:
Sinds vorige week is een nieuwe versie van het Microsoft besturingssysteem, Windows 10, vrijgegeven door Microsoft.
Deze versie zal de komende maanden door ICTS getest worden. Tevens zullen de leveranciers van onze software hun producten geschikt moeten maken voor deze versie. De verwachting is dat dit enkele maanden gaat duren. ... lees verder

PAS OP! E-mail en telefoon phishing

Al jaren wordt de UT geplaagd door zogenaamde phishing mailtjes waarin gevraagd wordt om account informatie te verstrekken via e-mail of een web formulier. De nieuwste trend lijkt echter te zijn om slachtoffers op te bellen. De phisher doet zich dan voor als medewerker van de servicedesk en zal bijvoorbeeld vragen om bepaalde informatie te verstrekken of software te installeren. ... lees verder