HomeNieuwsUpdate: verbeteringen van het bestel- en betaalproces

Update: verbeteringen van het bestel- en betaalproces

Sinds de zomer 2021 werken we binnen onze Universiteit met het programma Proactis voor het bestellen van producten en diensten. Hoewel de implementatie van Proactis op vele gebieden van het purchase to pay proces (P2P) vooruitgang heeft betekend, zien we ook dat er nog genoeg te verbeteren valt. Onze focus ligt daarom voornamelijk op het verlichten van de workload van bestellers in het proces en het verbeteren van de informatievoorziening rondom orders.

Een aanpassing die hieraan bijdraagt is eind augustus doorgevoerd. De contactgegevens van de afdeling Inkoop (telefoonnummer en e-mailadres) staan sindsdien op de orders die naar de leveranciers worden gestuurd en vervangen de contactgegevens van de besteller. Wij hopen door deze aanpassing ervoor te zorgen dat leveranciers contact leggen met Inkoop als zij vragen hebben over de order of de factuur(status).

 Wil je meer weten over het verbeterproces van P2P?

Op de site van Inkoop, onder ‘Continu verbeteren van P2P’, lees je welk proces we hebben ingericht om het bestellen-tot-betalen proces te blijven verbeteren. Via de SharePoint pagina 'Continu verbeteren P2P' (ook te benaderen via de bovengenoemde pagina) kun je zien welke verbeterpunten er zijn en waarmee we aan de slag zijn gegaan. 

 Heb je vragen over dit bericht? Neem dan gerust contact op via p2p@utwente.nl of bel 053-489 7676.