HomeNieuws & eventsTwentse Waterweken op de campus

Twentse Waterweken op de campus

Bezoek de Twentse waterweken

Van 29 april t/m 12 mei vinden de Twentse Waterweken plaats. Verspreid door heel Twente worden er allerlei activiteiten georganiseerd rondom het thema water. Van excursies en open dagen tot fietstochten en rondleidingen. Voor jong en oud een leuk en leerzaam uitje in de meivakantie!

Op de campus van de UT vinden ook twee activiteiten plaats. Op 29 en 30 april kun je zelf een membraan maken in het Waterlab van de UT. Of volg een rondleiding op de campus met een focus op water. Deelname is gratis, maar voor beide activiteiten moet je je vooraf aanmelden.

Bezoek Waterlab Universiteit Twente

In het Waterlab laten we zien hoe we met membranen zelf water zuiveren op de Campus. Je mag zelf ook een membraan maken!

• Tijd: 10.00, 11.00, 14.00 en 15.00 uur
  • Locatie: Waterlab UT, gebouw 55 op deze kaart.
  • Leeftijdscategorie: Alle leeftijden
Aanmelden voor een bezoek aan het Waterlab is verplicht
Aanmelden

Rondleiding Campus Universiteit Twente

Tijdens deze wandeling ontdek je hoe de UT met water omgaat en zie je plekken waar water mag infiltreren, waterberging plaatsvindt en regenwater wordt hergebruikt.

• Tijd: 14.30 uur – 16.00 uur
  • Locatie: Waterlab UT, gebouw 55 op deze kaart
  • Leeftijdscategorie: 10+
Aanmelden voor de rondleiding over de campus is verplicht
Aanmelden

Steeds vaker hebben we te maken met periodes van droogte. Dat heeft vervelende gevolgen voor mens, dier en natuur. Goed waterbeheer is daarom heel belangrijk. Tijdens de Twentse waterweken leer je meer over hoe we dat in Twente doen én wat je zelf kan doen om problemen door droogte te voorkomen. Vanaf maandag 29 april zijn er in verschillende Twentse gemeenten activiteiten voor jong en oud.

De Twentse Waterweken zijn een initiatief van het Twents waternet: een samenwerkingsverband tussen de Twentse gemeenten, waterschap Vechtstromen, Vitens en de provincie Overijssel. De Twentse Waterweken sluiten aan op de landelijke Week van Ons Water. Voor meer informatie zie de website van Groenblauw Twente