HomeEvenementenDesignLab Academy Workshop - Richting een Circulaire Samenleving

DesignLab Academy Workshop - Richting een Circulaire Samenleving

RESPONSIBLE FUTURING IN 1 DAG - RICHTING EEN CIRCULAIRE SAMENLEVING

Richting een duurzame en circulaire samenleving bewegen is een ingewikkelde maar noodzakelijke uitdaging. Deze verandering vereist het navigeren door een complex proces met meerdere belanghebbenden, waarbij verschillende onderlinge afhankelijkheden en waarden in het geding zijn. In deze workshop zul je praktische ervaring opdoen met hoe je duurzame toekomsten vormgeeft voor verantwoorde strategische keuzes vandaag.

Deze interactieve workshop van DesignLab Academy zit bomvol inspiratie en praktische tools die je leren een blik in de toekomst te werpen en inzichten geeft waar je nu wat mee kan. Tijdens deze workshop ga je samen met mensen met uiteenlopende achtergronden – denk bijvoorbeeld aan wetenschappers naast kunstenaars, ondernemers naast ambtenaren en managers naast studenten – aan de slag om te verkennen wat de toekomst in petto heeft voor de uitdagingen waar we vandaag voor staan.

Na de workshop ...

• Ken je de basisprincipes van een circulaire samenleving;
  • Heb je inzicht in technieken voor transdisciplinaire samenwerking om een verscheidenheid aan waarden en perspectieven op te nemen in jouw samenwerkingsproces;
  • Ben je bekend met ontwerptechieken om toekomsten vorm te geven en weet je hoe je die kan inzetten om 'visies met intentie' te co-creëren;
  • Ben je toekomstgeletterd: je kan lange termijn en kritisch denken en kent praktische tools om met toekomstverkenning strategische keuzes en innovatie richting een circulaire samenleving te ondersteunen.

Voor wie?

De doelgroep voor deze workshop is heel divers. Of je nu een professional bent in de verpakkingsindustrie, een beleidsmaker, een kunstenaar of een consument die gepassioneerd is over circulaire praktijken, we nodigen je uit om deel te nemen aan deze masterclass. Deelnemers aan de workshop zijn op zoek naar verdieping in hun werkpraktijk en zien futures design als geschikte innovatieve aanpak voor het ontwikkelen van nieuwe strategieën. Om een echte transdisciplinaire leerervaring te creëren moedigen we deelnemers met diverse achtergronden en ervaring op het onderwerp en futures design aan om mee te doen.

• Locatie: DesignLab Universiteit Twente
  • Duur: 1 dag van 9.00 – 17.00 uur.
  • Kosten: Prijzen: € 950,- excl BTW, inclusief materialen, lunch, koffie en thee.
  • Korting: € 200,- voor studenten en individuen die niet verbonden zijn aan een bedrijf.
  • Groepsgrootte: 8-20 deelnemers.
  • Taal: Standaard voertaal is Nederlands. Een deel van de instructie is in het Engels.
  • Certificering: Na afloop krijg je een certificaat van deelname.

Vroegboekkorting

Schrijf je in vóór 01 mei om 50% korting te krijgen.
0

Helaas heb je onze vroegboekkorting gemist, maar je kunt je vandaag nog steeds registreren!

meer weten? Klik hier