Verbind onze hightech samenleving als veelzijdige, toekomstgerichte communicatie-expert
Wil jij graag weten hoe nepnieuws zich verspreidt? Hoe nieuwe media-applicaties opkomen (en ook weer verdwijnen) en hoe ze zowel gebruikers als de samenleving als geheel beïnvloeden? Wat de invloed is van reputatie- en crisismanagement op het wel of niet slagen van innovaties? Wil jij een app ontwikkelen, een 3D-omgeving gebaseerd op ’virtual reality’, of een animatie die het gedrag van de gebruiker ten goede verandert? Wil je weten in hoeverre de digitale sporen die wij achterlaten, zowel online als offline, kunnen worden gebruikt om onze houding en ons gedrag te voorspellen? Met andere woorden, zoek je een eigentijdse opleiding die je academisch én praktisch voorbereidt op een rol als verbinder in de onvoorspelbare, gedigitaliseerde wereld van morgen? Dan ben jij bij onze bachelor Communication Science aan het juiste adres.
Als communicatiewetenschapper (CW’er) bestudeer je menselijk gedrag en interacties in de context van onze hightech digitale samenleving. Aan de UT leer je daarbij niet alleen de theorie, maar ga je praktisch aan de slag met actuele uitdagingen. We maken je vertrouwd met de grote uitdagingen van vandaag en morgen en we verkennen de essentiële invloed van communicatie op deze vraagstukken. Ben jij die ambitieuze, toekomstgerichte student die het verschil wil maken met verrassende, duurzame en inclusieve communicatie?
Lees meer over de studieopbouw, toelatingseisen en carrièreperspectieven van deze Engelstalige opleiding.
COMMUNICATION SCIENCE AAN DE UT; 100% FUTURE PROOF
Bestudeer moderne communicatie rond drie actuele thema’s
Wij leiden je op tot CW’er die communicatie en relevante internationale veranderingen vanuit verschillende perspectieven kan bekijken. Om je voor te bereiden op de toekomst, hebben we onze opleiding opgebouwd rondom drie actuele thema’s: Digital Society (digitalisering), Changing Organizations (organisatieverandering) en Persuasive Tech (gedragsbeinvloedende technologie).
Daan's vlog als communication science student
Benieuwd hoe het is om Communication Science te studeren? Daan geeft je een kijkje in zijn studentenleven.
Waarom Communication Science Studeren?
Wij kunnen tientallen redenen geven om je in te schrijven voor de bachelor Communication Science. De vijf belangrijkste lees je hier!
Ben jij de typische Communication Science-student?
Wij willen natuurlijk dat jij je op je plek voelt tijdens je studie. Daarom hebben we vijf terugkerende kenmerken van onze studenten voor je op een rijtje gezet. Als jij je - grotendeels - herkent in deze eigenschappen, mag je wat ons betreft je eventuele twijfels laten varen: dan heb jij het zeker in je om een uitstekende communicatieprofessional te worden!
- Je bent niet bang voor uitdaging en verandering en je gaat relaxed om met onzekerheid. Je weet niet hoe de wereld er over tien jaar uitziet, maar jij denkt vooruit en ziet nieuwe kansen.
- Analyseren en interpreteren? Beiden doe jij graag. Zo onderzoek je met plezier hoe communicatie, in al haar mogelijke vormen, onze wereld begrijpelijker en mooier kan maken.
- Je hoeft niet per se zelf te leren programmeren, maar de innovaties en nieuwste mediatoepassingen van nu hebben wel degelijk jouw interesse. In onze opleiding Communication Science ontwikkel je uiteraard goede communicatievaardigheden, zoals spreken, schrijven, presenteren, en analyseren. Maar daarbovenop krijg je diepgaand inzicht in de grote rol van tech in onze samenleving.
- Je hebt inlevingsvermogen. Je wordt namelijk een belangrijke verbindende schakel in en voor de organisatie waar je later zult werken. Het is waardevol als jij je goed kunt inleven in de belangen van meerdere interne en externe partijen en deze op elkaar kunt afstemmen.
- Organisaties van de toekomst zijn op zoek naar verandermanagers en communicatieprofessionals die een strategische rol op zich durven nemen. Zie jij jezelf dat over een aantal jaar doen? Dan helpen wij je om je er professioneel en academisch op voor te bereiden.
WAT ZIJN JOUW CARRIÈREMOGELIJKHEDEN ALS CW'ER?
Op de arbeidsmarkt heb je als CW’er allerlei mogelijkheden. Tijdens de opleiding bereiden we je daarop voor door je in aanraking te brengen met allerlei mogelijke toekomstige banen. Om je een beeld te geven van de mogelijkheden, noemen we 12 van de meest voorkomende functies van bij ons afgestudeerde CW’ers.
- UX (user experience) designer
- Big Data, search & conversion marketeer
- Campagnemanager
- Mediadesigner
- Social Media Agent
- Online privacyspecialist
- Beleidsadviseur marketing & communicatie
- Digital Marketing Manager
- Public relations officer
- Crisismanager
- Trendwatcher
- Copywriter en SEO marketeer