HomeNieuwsYuJa het nieuwe videoplatform – vanaf 2 oktober

YuJa het nieuwe videoplatform – vanaf 2 oktober

Zoals eerder aangekondigd gaan we binnenkort over op YuJa als nieuw videoplatform, dit zal vanaf 2 oktober plaatsvinden. YuJa biedt alle basistools die we momenteel ook gebruiken.

Overgang van Vimeo naar YuJa

Alle video’s die tot en met 9 juni 2023 zijn geüpload naar Vimeo zijn overgezet naar YuJa en de links in onder andere WebHare en Canvas worden vervangen. Video’s die na 9 juni zijn geüpload naar Vimeo worden zo snel mogelijk ná 2 oktober overgezet en de links daarvan aangepast.  Vanaf 2 oktober a.s. is het niet meer mogelijk om video’s onder het account van de Universiteit Twente te uploaden naar Vimeo. De video's op Vimeo blijven beschikbaar tot eind november.

ITC

Video’s onder het ITC-account op Vimeo worden later dit jaar overgezet, met bijbehorende linkaanpassingen. Medewerkers van het ITC zullen hierover afzonderlijk worden geïnformeerd.

Canvas-integratie

Een van de voordelen van YuJa is de integratie met Canvas. Video’s kunnen rechtstreeks worden geüpload via Canvas in een specifiek cursuskanaal. Dit kanaal wordt automatisch aangemaakt in YuJa, met daarin de geüploade video’s. Studenten met toegang tot de cursus kunnen de video’s in YuJa bekijken.

Waar kan ik mijn video’s terugvinden?

Vanaf 2 oktober kun je inloggen in YuJa en daar je video's terugvinden.

Meer informatie

Voor uitgebreidere informatie en verdere ontdekking van YuJa kun je terecht op ons serviceportal. Daar vind je gedetailleerde instructies en antwoorden op veelgestelde vragen. Vanaf oktober worden er trainingen georganiseerd voor het gebruik van YuJa binnen het onderwijs. Zodra de data en tijdstippen hiervan bekend zijn zal dit gecommuniceerd worden via het nieuwsportal.

Mocht je nog meer vragen hebben, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze Servicedesk ICT, die je graag verder helpen.

Bedankt voor je begrip en medewerking tijdens deze overgangsperiode. Samen gaan we vooruit naar een verbeterde video-ervaring voor onze community!