HomeNieuwsUT Robotica evenement in teken van verbinding maken

UT Robotica evenement in teken van verbinding maken

Op 10 mei vindt het UT Robotica evenement plaats. Mensen kunnen rekenen op een interactief programma vol interessante presentaties, een lab tour en een netwerkgedeelte. De dag staat in het teken van (her)verbinden met onze UT-collega's en business partners!

Lab tour

Tijdens de lab tour worden bezoekers uitgenodigd om kennis te maken met de verschillende labs die de Universiteit Twente te bieden heeft. In de labs demonstreren onderzoekers met robotopstellingen de nieuwste technologieën waaraan ze momenteel werken.

In totaal worden er vijf verschillende labs bezocht: Robotics and Mechatronics Lab (RAM), Wearable Robotics LabHuman Media Interaction (HMI), Precision Engineering Lab (PE) en het Surgical Robotics Lab (SRL).

Keynote spreker

De keynote tijdens het Robotics Event wordt gepresenteerd door prof. dr. ing. Tamim Asfour. Asfour is hoogleraar aan het Instituut voor Anthropomatics and Robotics van het Karlsruhe Institute of Technology (KIT) in Duitsland. Tijdens zijn keynote zal hij meer vertellen over zijn onderzoek en ontwikkeling van humanoïde robottechnologieën en -systemen die samenwerken met mensen om veelzijdige taken in de echte wereld uit te voeren.

Netwerken

Een groot deel van het evenement is gewijd aan de interactie met andere robotica-minded partijen. Ontmoet bedrijven en luister naar hun ervaring met samenwerken met de UT, of kom in contact met studenten en organisaties tijdens de informele Coffee and Connect-sessie. Tijdens de netwerksessies en borrel is er voldoende tijd om mede-koplopers te ontmoeten en de nieuwste uitdagingen en mogelijkheden op het gebied van robotica te bespreken.

Aanmelden

Het UT Robotica evenement vindt plaats op 10 mei op onze campus. Hopelijk mogen we je verwelkomen tijdens deze dag. Schrijf je in via onze website en laat je inspireren door onze sprekers, bezoek onze labs en ontmoet wetenschappers, studenten en bedrijven tijdens het netwerkgedeelte!

Meer informatie vind je op de evenementenpagina van het UT Robotica evenement.

Zien we jou op het UT Robotica evenement?
Meld je aan!