HomeNieuwsOntvang wekelijks het UT mediaoverzicht in je mailbox

Ontvang wekelijks het UT mediaoverzicht in je mailbox

UT-onderzoekers treden met grote regelmaat op in de media. Ze worden geïnterviewd voor een artikel in een dagblad, staan journalisten te woord voor een radio-interview of ontvangen een televisieploeg om op locatie meer te vertellen over en te laten zien van hun werk. In 2020 werd de Universiteit Twente zo'n 6.000 keer genoemd in verschillende tv-optredens, radio-interviews, en artikelen in dagbladen, tijdschriften en op websites, gemiddeld dus meer dan 16 keer per dag!

Media-optredens zijn van belang voor de Universiteit Twente. Wetenschappers nemen daarmee actief deel in het maatschappelijk debat over actuele kwesties en krijgen de gelegenheid hun kennis en kunde met een breed publiek te delen. Letterlijk met een miljoenenpubliek, zowel nationaal als internationaal. Uit media-optredens komen af en toe interessante nieuwe contacten tot stand; een potentiële samenwerkingspartner of een leverancier die graag met een ontwikkelde technologie aan de slag wil. 

De dienst Marketing & Communicatie volgt de media-optredens van UT'ers op de voet. Soms zijn de persvoorlichters actief betrokken bij het genereren van media-aandacht, bijvoorbeeld door het verspreiden van een persbericht, het leggen van contacten met media of het geven van mediatrainingen. 

Aanmelden voor de UT press report

Elke week leggen we de meest opmerkelijke media-optredens vast in een nieuwsbrief, de UT press report. Daarin vind je naast media-optredens ook social media-berichten van leden van de UT-gemeenschap. Vul hieronder je emailadres in als je ook wekelijks de UT press report wil ontvangen.

Dank voor je aanmelding. Je ontvangt de nieuwsbrief vanaf a.s. maandag.