HomeNieuwsProf. Mehmet Aksit ontvangt HOGIAF Award

Prof. Mehmet Aksit ontvangt HOGIAF Award

Prof. Mehmet Aksit, hoogleraar software engineering aan de Universiteit Twente, heeft op 18 april jl. in Den Haag de HOGIAF Award ontvangen in de categorie 'Beste Turks-Nederlandse Academicus'. Hij kreeg deze prijs uit handen van Henk Bleker, staatsecretaris van EL&I.

De onderscheidingen werden uitgereikt in het kader van de 400-jarige diplomatieke betrekkingen en handelsrelatie tussen Nederland en Turkije. Deze worden dit jaar gevierd met onder andere een bezoek van de Turkse President Gül.

Op het event werden prijzen uitgereikt in verschillende categorieën aan met name innovatieve

Turks-Nederlandse ondernemers, academici, studenten en bestuurders van instellingen en bedrijven, die deze erkenning hebben verdiend voor hun buitengewone werk in hun branche.

In de jury zaten onder andere Bernard Bot, Ellen Vogelaar, Annemarie Jorritsma en Frans Weisglas.

HOGIAF is de koepelorganisatie van zeven ondernemersverenigingen, waarbij voornamelijk allochtone ondernemers zijn aangesloten, die erop gericht zijn economische relaties met herkomstlanden aan te gaan, deze te versterken en nieuwe markten aan te boren.