HomeNieuwsIntroductieweek 2018

Introductieweek 2018

De Kick-In van de Universiteit Twente vindt plaats van woensdag 22 augustus tot en met donderdag 30 augustus 2018.

Aankomende studenten leren tijdens deze introductieweek alle aspecten van het studentenleven kennen. Tijdens de Kick-In leren ze de universiteit en alle mogelijkheden van de campus kennen en ontdekken ze Enschede als studentenstad.

Programma-informatie

Tijdens het algemene programma wordt er kennis gemaakt met studiegenoten, de campus, de steden Enschede en Hengelo en de verschillende verenigingen die de Universiteit Twente rijk is. De programmaonderdelen variëren van een sportdag, een cultuurdagen een uitgebreide stormbaan tot een concert en grote feesten die tot in de late uurtjes zullen doorgaan.

Het algemene programma kent twee helften: van 22 t/m 26 augustus en van de avond van 29 t/m 30 augustus. Tussen deze twee helften is tijd om deel te nemen aan het opleidingsprogramma van jouw studievereniging.

Focus

Dit jaar legt de organisatie de focus op drie gebieden. De eerste is op het gebied van duurzaamheid: er worden minder plastic flesjes uitgedeeld (scheelt duizenden stuks) en andere verduurzamingspunten. Ten tweede zullen de masters als doelgroep meer aandacht krijgen. De networking day is daarom flink vergroot en er is veel aandacht voor carrière en bedrijven. Hiernaast is er ook een wandeling over kennispark waardoor er kennis gemaakt kan worden met Twentse bedrijven en de regio. Tenslotte vindt de openluchtbioscoop dit jaar voor het eerst op de Oude Markt plaats. De organisatie rekent op een grote opkomst!

Meer informatie

Bekijk het programma en bekijk ook de aftermovie 2017 om een indruk te krijgen welke activiteiten er te wachten staan. Voor vragen kan je de FAQ lezen of de Kick-In commissie contacten. Lees hier het Kick-In Magazine. In dit magazine staat alles wat een aankomende student moet weten om goed voorbereid aan de Kick-In en de studententijd te beginnen.