HomeNieuwsSamenwerkingsovereenkomst Monash University

Samenwerkingsovereenkomst Monash University Australische universiteit intensiveert samenwerking met Universiteit Twente en Kennispark Twente

Tijdens het Startup Fest en The Future of High Tech heeft een sterke delegatie van de Monash Universiteit in Australië een bezoek gebracht aan Twente. Het doel van het bezoek was om de reeds bestaande samenwerking tussen Monash University en de Universiteit Twente en Kennispark Twente te intensiveren, en er een volwaardig partnerschap van te maken. Op dinsdag 24 mei tekenden de vice-rector van Monash University, Ian Smith, collegevoorzitter van de Universiteit Twente Victor van der Chijs en Kees Eijkel, CEO van Kennispark Twente, een Memorandum of Understanding (MoU) om de samenwerking tussen de partijen te stimuleren.

Monash University

Monash University is de grootste universiteit van Australië met meer dan 65.000 studenten. Monash heeft vestigingen in Australië, Maleisië, Zuid-Afrika, China, India, Italië en heeft in slechts 50 jaar tijd een benijdenswaardige nationale en internationale reputatie opgebouwd op het gebied van excellentie in onderzoek en onderwijs. Professor Ian Smith is in zijn functie als vice-rector onder andere verantwoordelijk voor het managen van de ontwikkeling en uitvoering van een infrastructuurstrategie, en voor het investeren in een geavanceerde infrastructuur en apparatuur om de onderzoeksambities van Monash University te ondersteunen.

Memorandum van overeenstemming

De MoU is getekend ten behoeve van de academische- en onderzoekssamenwerking tussen de Monash Universiteit, Universiteit Twente en Kennispark Twente in de volgende categorieën:

Samenwerking op gebieden van gemeenschappelijk belang, onder andere op het gebied van onderzoek en ondernemerschap.

Uitwisseling van onderwijs- en trainingsmaterialen.

Uitwisseling van academici

Uitwisseling van studenten

Gezamenlijke seminars, workshops en andere onderzoeks- en ondernemerschapsgerelateerde activiteiten.

Heidi van den Bos, Kennispark Twente