HomeNieuwsExpo in DesignLab: 'From prototype to Society'

Expo in DesignLab: 'From prototype to Society' Unieke minor verbindt bedrijfsleven, wetenschap en maatschappij

Robottherapie voor kinderen met autisme, een volledig autonoom system om straten te reinigen en een innovatieve manier om elektrische auto’s te delen. Zomaar een greep uit de studentenprojecten die op donderdag 21 januari werden geëxposeerd in de Classroom of the Future (DesignLab) op de campus van de UT.

De expositie getiteld ‘From prototype to Society’ vormde de afsluiting van de tweede module van de UT-brede minor Science2Society. Alle derdejaars bacheloropleidingen van de UT waren betrokken.

“Deze minor is uniek, vooral de verbinding van bedrijfsleven, wetenschap en maatschappij”, vertelt Olga Kulyk van de faculteit BMS, coördinator van de projectenexpositie. “De multidisciplinariteit versterkt het High Tech, Human Touch profiel van de UT.”

De innovatieve oplossingen voor maatschappelijke problemen trokken veel bezoekers naar het DesignLab. Onder hen veel belangstellende uit het bedrijfsleven en andere partners die verbonden zijn aan projecten in het DesignLab en actuele onderzoeksprojecten binnen de UT.

De zeven studententeams kregen zo’n 25 minuten om hun project te presenteren en vragen van bezoekers te beantwoorden.

De Projecten

• Enhancing Well-being of Elderly in Smart Home Environments