HomeNieuwsKennispark Business Walk slaat brug tussen studenten en bedrijven

Kennispark Business Walk slaat brug tussen studenten en bedrijven

Al in je eerste studieweek kennismaken met stagebedrijven en toekomstige werkgevers, het kan tijdens de Kennispark Business Walk op 29 augustus. Doel van dit nieuwe initiatief is om jong talent te laten zien welke carrièrekansen er zijn in de regio om ze daarmee te verleiden ook na hun studie in Twente te blijven.

Innovatieve bedrijven in Twente zitten te springen om nieuw talent. De introductieweek van de Universiteit Twente is een ideaal moment om bedrijven en studenten met elkaar in contact te brengen. “De nieuwe masterstudenten moeten vaak al binnen een half jaar op stage. Met de Kennispark Business Walk laten ze graag de mogelijkheden in deze omgeving zien”, vertelt Erik Rouwette, programmamanager van Kennispark Twente. “Samen met de bedrijven, de Universiteit Twente, Novel-T en Twente Branding presenteren we onze campus én Twente als ondernemende en innovatieve regio waar volop carrièrekansen liggen.”

Maak je ambitie waar in Twente

“Van student tot ervaren kracht, van onderzoeker tot startend ondernemer. Twente heeft alles in huis om je ambities waar te maken”, stelt Mirjam Bult vicevoorzitter van het College van Bestuur van Universiteit Twente. “Samen met partners en toplocaties als Kennispark Twente, High Tech Systems Park en Technology Base Twente laten we deze kansen zien en verbinden we bedrijven en talenten. Met dit businessevent op Kennispark leren studenten direct het unieke ecosysteem van Twente kennen. Wij hopen natuurlijk dat ze enthousiast worden voor een carrière in onze regio.”

Aanmelden kan nog

De Kennispark Business Walk is onderdeel van de Kick-In, de introductieweek voor UT-studenten. Op woensdag 29 augustus is de Novel-T Networkday, in de ochtend wandelen zo’n 300 (internationale) masterstudenten van het station Enschede Kennispark naar het UT-terrein. Onderweg presenteren de bedrijven zich langs de Flow of Innovation. Hier zijn drie plekken ingericht waar studenten en bedrijven elkaar ontmoeten. Geïnteresseerde bedrijven kunnen zich nog tot 13 augustus aanmelden voor deelname aan de Business Walk via de website van Kennispark.