HomeNieuwsUniversiteit van Nottingham sluit zich aan bij ECIU

Universiteit van Nottingham sluit zich aan bij ECIU

De Universiteit van Nottingham (Verenigd Koninkrijk) heeft zich in 2017 aangesloten bij het netwerk van het Europese Consortium van Innovatieve Universiteiten (ECIU).

Nottingham is een prestigieuze, op research gerichte universiteit die een versterking vormt voor het internationale onderzoeksnetwerk van de ECIU. Naast de hoofdvestiging in het Verenigd Koninkrijk heeft de universiteit campussen in Maleisië en China.

OVER DE UNIVERSITEIT VAN NOTTINGHAM

Met de Universiteit van Nottingham heeft ECIU een nieuwe partner aangetrokken met een duidelijke en inspirende visie op maatschappelijke betrokkenheid. De vice-rector voor onderwijs en studentenzaken van de Universiteit van Nottingham, professor Sarah O’Hara, heeft hun visie en ervaring toegelicht tijdens een vergadering met de rectoren van de ECIU-instellingen.

Als innovatieve, ondernemende en internationaal georiënteerde universiteit past de Universiteit van Nottingham erg goed in het ECIU-profiel. De universiteit heeft nauwe banden met de stad Nottingham en de nabije omgeving. Van alle afgestudeerden in het Verenigd Koninkrijk hebben degenen met een diploma van de Universiteit van Nottingham de beste kans om een baan te vinden.

“Betrekkingen tussen de universiteit en het bedrijfsleven vormen al 90 jaar een integraal onderdeel van de missieverklaring van de Universiteit van Nottingham. Hierdoor weet de universiteit een uitstekende wetenschappelijke staat van dienst te combineren met ondernemerschap en innovatie. Bovendien heeft de universiteit sterke banden met Azië. Ik ben er dan ook van overtuigd dat dit nieuwe lid de ECIU als geheel sterker zal maken”, zegt Victor van der Chijs, voorzitter van de ECIU.

Victor van der Chijs

WERELDWIJD ONDERZOEK

De universiteit is in 1881 opgericht als University College Nottingham. Met ca. 34.000 studenten en 9.000 werknemers is het een grote en belangrijke universiteit in het Verenigd Koninkrijk. Er zijn veel overeenkomsten met de bestaande ECIU-leden wat betreft de ondernemende instelling van studenten en werknemers en de innovatieve benadering van onderwijs, onderzoeksontwikkeling en internationalisering. Nottinghams ervaring met het runnen van twee grote campussen in Azië geeft het netwerk een interessante internationale dimensie.

De onderzoeksagenda van de universiteit is gestoeld op zes wereldwijde pijlers, uiteenlopend van voedselveiligheid tot gezondheidszorg, vervoerssystemen van de toekomst en de ontwikkeling van groene chemicaliën. De universiteit staat 8e op de ‘Research Power’-lijst van Britse universiteiten. Het  internationaal aansprekende onderzoekswerk van Nottingham is baanbrekend en vooruitstrevend.

HET ECIU-NETWERK

Sinds Nottingham zich heeft aangesloten, is de ECIU een samenwerkingsverband tussen 12 universiteiten en één buitengewoon lid in Mexico. De sterk op onderzoek gerichte universiteiten trachten middels innovatie en creativiteit hun maatschappelijke invloed te vergroten. De Universiteit van Nottingham is het enige Britse lid van ECIU.

Voor meer informatie over de Universiteit van Nottingham kunt u contact opnemen met Elizabeth Cass (+44 (0) 115 74 84734 ).