HomeEvenementenReünie ondernemende universiteit

Reünie ondernemende universiteit Lichtingen 1986 - 2009

Wie anno 2018 Universiteit Twente zegt, zegt ‘High Tech Human Touch’. Hoewel deze slogan pas in 2009 is geïntroduceerd, zit hij al sinds de oprichting in 1961 in het DNA van de universiteit. Door de campussamenleving, waar studenten studeerden, leefden én samen met de staf de campus bestuurden, zouden zij niet alleen worden opgeleid tot ingenieur maar ook tot toekomstig leider. In 1986 zette toenmalig rector Harry van den Kroonenberg een volgende stap in de ‘human touch’ en pleitte voor de op de maatschappij gerichte ‘doe-universiteit’. Dit werd vertaald in het alom bekende slogan ‘de ondernemende universiteit’. Het feit dat deze slogan bij introductie van de nieuwe huisstijl in 2009 uit het logo werd verwijderd, bewijzen staf, studenten en alumni nog steeds dat het ondernemende karakter in het DNA zit van deze universiteit. En daar zijn we trots op!

Graag nodigen wij je uit om op vrijdag 30 november, samen met jouw voormalige studiegenoten van studielichtingen van ‘de ondernemende universiteit’ (jaargangen 1986 tot en met 2009), herinneringen op te halen aan jouw studententijd. Een onderdeel hiervan zal zijn het terugblikken op een aantal bijzondere gebeurtenissen in deze periode zijn. Door de ogen van oud-hoofdredacteur van UT nieuws Bert Groenman kijken we terug op deze bijzondere tijd. Ook kijken we die dag vooruit naar de toekomst: wat zullen de talentvolle, jonge UT onderzoekers van de Jonge Akademie ons brengen? Tenslotte nodigen we je van harte uit aansluitend aan de reünie met alle andere gasten de 57ste Dies Natalis van de UT te bezoeken.

Het programma van de reünie zal in gebouw The Gallery (voorheen Langezijds) plaatsvinden ziet er als volgt uit:

09:30u – 10:30u

Optioneel: rondleiding op de campus (max. aantal deelnemers: 75)

10:30u – 11:00u

Ontvangst met koffie, thee en wat lekkers

11:00u – 11:30u

Aanvang terugblik op het studentenleven

Door de ogen van oud-hoofdredacteur van UT nieuws Bert Groenman kijken we terug op een aantal bijzondere personen en gebeurtenissen

11:30u – 12:00u

De UT anno 2018

Jeroen Rouwkema, lid van de Jonge Akademie – het toevoegen van bloedvaten aan gekweekt weefsel

Sevim Aktas, student Advanced Technology – het huidige studentenactivisme

Pim Fij, directeur Campus & Huisvesting – ontwikkelingen op de campus

12:00u – 13:30u

Lunch

14:00u – 16:30u

57ste Dies Natalis van de Universiteit Twente in de Waaier

16:30u – 20:00u

Borrel in de Waaier

Laat je ons uiterlijk voor 26 november a.s. weten of je deelneemt aan de reünie? Je kunt je bij opgave ook optioneel aanmelden voor de rondleiding over de campus. Graag vernemen we ook of je aansluitend aanwezig zal zijn bij de Dies Natalis. Benieuwd wie zich al heeft aangemeld? Bekijk hier de voorlopige deelnemerslijst.

Meld je aan voor deze reünie!
Aanmelden!