HomeNieuwsUT versterkt stamcelonderzoek

UT versterkt stamcelonderzoek

Per vandaag hebben prof. dr. Christine Mummery en dr. Robert Passier een aanstelling gekregen bij UT-onderzoeksinstituut MIRA. Beide zullen onderzoek gaan doen in de nieuwe vakgroep Applied Stemcell Technology. Met deze aanstelling vergroot de UT zijn expertise op het gebied van (stam)celbiologie. Op de Universiteit Twente zal het tweetal hun onderzoek meer combineren met de technologie uit Twente.

Mummery geldt als een van de meest vooraanstaande wetenschappers op het gebied van stamcelonderzoek. Ze is hoogleraar Ontwikkelingsbiologie en hoofd van de afdeling Anatomie en Embryologie aan het LUMC. Per 1 september zal ze een dag per week naar de UT komen. Haar collega Robert passier, werkzaam bij dezelfde afdeling in Leiden, krijgt een aanstelling van 0,8 fte in Twente. Beide onderzoekers blijven naast hun functie op de UT verbonden aan het Leids Universitair Medisch Centrum.