NS Business Card

Persoonlijke NS-BC

Activeren Mijn NS Zakelijk

Activeren van de persoonlijke NS-BC (eenmalig)

De NS-BC is bij ontvangst al geactiveerd. Je kunt door in- en uitchecken direct gebruik maken van bus, tram, metro en trein. Voor een overzicht van je gemaakte reizen, het wisselen van klasse of het aanpassen van een OFI-nummer is het nodig dat je een Mijn NS Zakelijk account aanmaakt.

GEGEVENS DIE NODIG ZIJN BIJ DE 1E KEER INLOGGEN

  • Kaartnummer
  • Pincode (default laatste vier cijfers van het kaartnummer)

GA NAAR WWW.NS.NL/MIJNNSZAKELIJK

Klik onder ‘heeft u nog geen Mijn NS Zakelijk-account’ op hier naast de afbeelding van de nieuwe NS-BC.

Vul je emailadres in om een inlogaccount voor Mijn NS Zakelijk aan te maken. Het aanmaken van een inlogaccount is eenmalig.

Klik vervolgens op versturen

Activeer je account

Na het succesvol aanmaken van een Mijn NS Zakelijk account ontvang je een email met daarin een link om het account te activeren

Volg de instructies in de mail om je account te activeren

Na klikken op de link in de e-mail verschijnt het volgende scherm.

Kies een eigen wachtwoord. Voer de gegevens in en klik vervolgens op ‘Opslaan’

Boeken/reizen met de NS-BC

Hoe werkt de Persoonlijke NS Business Card?

De NS-BC is voorlopig alleen bedoeld voor binnenlandse dienstreizen met het OV en / of woon-werkverkeer met het OV (wanneer vooraf vastgesteld door HR). Let op: De NS-BC is dus NIET voor privégebruik en / of internationale (trein-)reizen. Lees voor gebruik de gebruikersvoorwaarden.

REIZEN MET IN- EN UITCHECKEN

Met de NS-BC reis je door het in- en uitchecken op stations en in bus, tram of metro.

REIZEN MET KORTING

Standaard zit er op de persoonlijke NS-Businesskaarten geen korting. Per reiziger kan de contactpersoon van je afdeling kortingsabonnementen maandelijks aan- en uitzetten. In Mijn NS Zakelijk kun je zien of er momenteel een abonnement geactiveerd is op jouw kaart. Reis je de komende tijd veel buiten de spits in het OV, neem dan contact op met de contactpersoon van je afdeling om de dalkorting te laten activeren!

Mijn NS Zakelijk

Inzien en wijzigen van reisgegevens kan via Mijn NS Zakelijk.

Heb je nog geen toegang, dan kun je deze aanvragen via de inlogpagina. Wanneer je alleen je wachtwoord kwijt bent, kun je dat op de inlogpagina zelf opnieuw aanvragen.

Als het niet lukt om in te loggen, of je bent je inloggevens kwijt, neem dan contact op met Klantenservice NS Zakelijk via telefoonnummer 030-3001111 of nszakelijk@ns.nlexterne link

MEER INFORMATIE OF CONTACT

Ben je de kaart vergeten, is deze gestolen, wil je een nieuwe aanvragen of iets wijzigen? Kijk dan bij vraag & antwoord voor meer informatie. Bij vragen over de verstrekking van de NS-BC of bij verlies of diefstal kun je contact opnemen met je contactpersoon.

Meer informatie over de NS-BC is te vinden op www.ns.nl/zakelijk/reizen. Bij vragen over het reizen met je NS-BC kun je rechtstreeks contact opnemen met de NS via telefoonnummer 030 300 11 11 of via e-mail: nszakelijk@ns.nl

TAXIRIT 

Een taxirit boek je online of telefonisch via 0900-204 2000 (0,10 euro p.m.).

Log online in met je emailadres en wachtwoord. Zorg bij het boeken van een taxi dat je vooraf toestemming hebt van je leidinggevende.

De taxi wacht 5 minuten op de afgesproken plaats. Je Treintaxirit naar het station vraag je minimaal een half uur van te voren aan. Je kunt je rit wijzigen of annuleren tot 30 minuten voor het afgesproken ophaaltijdstip. Wanneer je een taxi wilt boeken tussen 1.00 en 7.00 uur moet u dit minimaal 24 uur van tevoren doen

Overige diensten

NS Business Card overige diensten en producten

WEL:

NIET:

  • Trein
  • NS Fietsenstalling
  • Bus, tram, metro

Gratis voor kaarthouders:

  • NS Hispeed Lounge
  • Taxi (onder voorwaarden wel: vooraf toestemming)
  • Q-park (onder voorwaarden wel: vooraf toestemming), park&ride
  • OV-fiets en NS Scooter
  • Greenwheels

Fiets stallen 

Met je NS Business Card kun je nu ook je fiets stallen in 36 NS fietsenstallingen op het station.

Je fiets op het station stallen

  • Vertel de stallingbeheerder dat je gebruik wilt maken van NS‑fietsenstalling Stallen‑Op‑Pas.  
  • De stallingbeheerder scant je NS Business Card, plakt een sticker met streepjescode op je zadelbuis en geeft je een kaartje met hetzelfde nummer. Vervolgens stal je je fiets.  
  • Als je je fiets weer ophaalt, scant de stallingbeheerder de streepjescode van de sticker op de fiets opnieuw en vervolgens kun je vertrekken.

Stations waar je je fiets met de NS-BC kunt stallen

Alkmaar, Alphen a/d Rijn, Amersfoort, Amsterdam Centraal (2 stallingen), Arnhem, Assen, Breda, Delft, Den Haag Centraal, Den Haag HS, Dordrecht, Ede Wageningen Zuidzijde, Eindhoven (2 stallingen), Gouda Noordzijde, Haarlem, 's-Hertogenbosch, Hilversum, Hoorn, Leeuwarden, Leiden (2 stallingen), Maastricht, Meppel, Nijmegen, Roermond, Rotterdam Centraal (2 stallingen), Tilburg, Utrecht (Oost- en Westzijde), Venlo, Weesp, Woerden, Zwolle.

Pilot Stallen op Pas in Enschede!

Vanaf 1 mei 2012 is Enschede één van de locaties voor stallen op pas door middel van de NS Business Card.

MEER INFORMATIE

Kijk voor meer informatie over fietsenstallingen op station in Nederland op de website van NS Fiets.

NS HISPEED LOUNGE

NS Business Card houders kunnen gratis gebruik maken van de NS Hispeed Lounges op de stations in Amsterdam, Rotterdam en Schiphol. Voor meer informatie: www.nshispeed.nl/nl/treinstations/ns-hispeed-lounge

TAXI

Voor het boeken van een taxi dien je vooraf toestemming te hebben van je leidinggevende!

Zie ook ‘gebruikersvoorwaarden’ en ‘maatregelen bij misbruik’

Taxirit boeken

  • Log in op www.ns.nl/mijnnszakelijk met je emailadres en wachtwoord.
  • Vul de gevraagde gegevens in. 
  • Boek je een taxirit met een afdelingskaart, vermeld dan ook je naam in het opmerkingenveld

Telefonisch boeken

  • Bel 0900 - 204 2000 (0,10 euro p.m.).

Gegevens nodig voor het boeken van een taxi

  • Het nummer en de bijbehorende pincode van je NS Businesscard.
  • Je reisgegevens: vertrek- en eindpunt, reisdatum, vertrektijd.

Let op!

  • Je taxi wacht 5 minuten op de afgesproken plaats.
  • Je (trein)taxirit naar het station boek je online of je vraagt deze telefonisch minimaal een half uur van te voren aan. Je rit vanaf het station kun je alleen via de Treintaxizuil aanvragen en dus niet wijzigen.
  • Om gebruik te mogen maken van een taxi dien je vooraf toestemming te hebben van je leidinggevende

GREENWHEELS-AUTO 

Het huren van een Greenwheels-auto met de NS Business Card is bij Universiteit Twente niet toegestaan.

De UT heeft voor huurauto's een contract met Munsterhuis. Voor meer informatie over het huren van voertuigen via Munsterhuis, zie www.utwente.nl/fb/diensten_abc/op_alfabet/ghi/huurvoertuigen/.

OV-FIETS EN NS-SCOOTER

Het is voor medewerkers van de UT niet toegestaan met hun NS Business Card gebruik te maken van de Q-park park & ride voorzieningen, de OV-fiets of NS-scooter.

De Universiteit Twente heeft geen overeenkomst met de NS voor het gebruik deze diensten.