HomeNieuwsLieke Schreel nieuwe directeur Centre for Educational Support Universiteit Twente

Lieke Schreel is per 15 februari 2021 door het College van Bestuur benoemd tot de nieuwe directeur van het Centre for Educational Support (CES). Zij volgt daarmee Hans Oeloff op.

Lieke Schreel is momenteel onderwijsdirecteur van het Leiden University College in Den Haag. Zij was zeer nauw betrokken bij de oprichting van het University College in Den Haag en heeft onder andere het curriculum ontworpen en heeft een belangrijke rol gespeeld in het opbouwen van de organisatie. Daarnaast heeft zij bijgedragen aan het opbouwen van de nieuwe Faculty of Governance and Global Affairs van de Universiteit Leiden, ook in Den Haag. Daarvoor was zij vanaf 2000 werkzaam bij het University College Utrecht, eerst als tutor, later als universitair docent, curriculum manager en van 2005 tot en met 2008 ook als registrar.

Naast haar huidige functie vervult Lieke Schreel nevenwerkzaamheden als bestuurslid voor United World College Netherlands en als verenigingslid van de British School in the Netherlands.

De benoemingsadviescommissie was unaniem van mening dat Lieke Schreel een uitstekende kandidaat voor de functie van directeur CES bij de UT is. Tom Veldkamp is verheugd over haar benoeming: “Lieke is een sterke en empathische kandidaat. Zij heeft duidelijk affiniteit met de aandachtsgebieden van CES en verwachten dat zij goede invulling zal geven aan de leidende rol van de dienst in de doorontwikkeling van het onderwijs en de ondersteuning van het leerproces van onze studenten. We zien in Lieke een directeur die in haar aanpak vooral naar de verbinding zoekt, goed luistert en prettig in de omgang is.”

Lieke Schreel zelf over haar benoeming: “De Universiteit Twente is een inspirerende en ondernemende universiteit met een ambitieuze visie. CES speelt een sleutelrol in zowel het verder ontwikkelen van het onderwijs als in de ondersteuning daarvan, voor docenten en studenten. Ik kijk ernaar uit om met de collega’s van CES deze uitdaging aan te gaan.”

Het College van Bestuur ziet uit naar de samenwerking met Lieke en wenst haar alle succes in deze nieuwe functie.

drs. B.G. Lankhaar (Bertyl)
Woordvoerder CvB (momenteel directeur Kennispark Twente a.i.)