HomeNieuwsPre-U masterclasses blended learning

Pre-U masterclasses blended learning

Op vrijdag 16 maart 2018 start Pre-U van de Universiteit Twente met twee blended learning masterclasses ‘Ondernemerschap’ en ‘Kwantummechanica’ voor leerlingen uit 5 en 6 VWO.

Het gaat hier om een lessenserie met een combinatie van traditioneel onderwijs en ‘online’ onderwijs (blended learning) van 6 weken. Leerlingen kunnen zich op deze manier verdiepen in twee UT bacheloropleidingen. Jan Volbers, Projectleider Pre-U: “Het is een mooie manier voor scholieren om kennis te maken met de onderzoeksthema’s van de Universiteit Twente zonder dat reisafstand een issue is.”

De startbijeenkomst van de pilot van de blended masterclasses vindt plaats op vrijdag 16 maart 2018 op de campus van de UT tijdens de open dag. De leerlingen hebben dan ook de mogelijkheid om een voorlichting van een opleiding bij te wonen. Het programma duurt zes weken. Na de eerste bijeenkomst volgen de leerlingen vier online lessen in vier weken waarbij ze feedback krijgen van een masterclassbegeleider. De masterclass wordt op 20 april 2018 afgesloten op een centrale locatie in Nederland.

Masterclass Ondernemerschap

In de masterclass Ondernemerschap speel je CEO van een eigen bedrijf in de auto industrie. Samen met de collega’s in je bedrijf formuleer je een ondernemingsplan en ervaar je hoe het is om een bedrijf te runnen.

Masterclass Kwantummechanica

Tijdens de masterclass Kwantummechanica wordt de wereld die kwantummechanica te bieden heeft verder verkent. Er wordt onder andere gerekend met een echte kwantumcomputer. De masterclass bouwt voort op en verdiept de theorie van de kwantummechanica uit het examenprogramma van het vak natuurkunde.

Pre-University programma

Pre-U biedt een uitgebreid onderwijsprogramma voor leerlingen en docenten van basisscholen en middelbare scholen.

Meer informatie

De kosten zijn 100 euro per leerling. De deadline voor inschrijven is 19 februari 2018. Download de brochure of neem contact op via contact-pre-u@utwente.nl.

drs. M.M.J. van Hillegersberg - Hofmans (Martine)
Persvoorlichter (aanwezig, ma, di, do)