HomeEvenementenPro-U Cursus Getting practical

Pro-U Cursus Getting practical Voor TOA's en docenten

EFFECTIEF PRAKTISCH WERK BIJ DE NATUURWETENSCHAPPEN

Bij natuurwetenschappen hoort praktisch werk, dat is duidelijk. Minder duidelijk is welke doelen het praktisch werk heeft en hoe de opbrengst gemeten wordt. Met de cursus Getting Practical leert u het praktisch werk van uw eigen vak analyseren en doelen daarvan bepalen. Door met andere vakken en verschillende collega’s naar praktisch werk te kijken ontdekt u waardoor dit meer of minder effectief is. Vervolgens gaat u aan de slag om praktisch werk te verbeteren of op een andere manier in te zetten. Ook bekijkt u de samenhang van het praktisch werk dat bij uw vak in verschillende leerjaren en bij andere natuurvakken gegeven wordt. Met de hulpmiddelen die in de training ingezet worden kunt u een effectieve en samenhangende leerlijn van het praktische werk samenstellen.

OPBOUW CURSUS

De tijdsinvestering van de cursus is 12 uur. Dit omvat drie bijeenkomsten en tijd om het geleerde op school uit te proberen en uit te werken.

De cursus Getting practical wordt begeleid door UT medewerker Jan-Jaap Wietsma.

LEERDOELEN

Na de cursus…

• kunt u de doelen van uw praktisch werk vaststellen en evalueren
  • praktisch werk opnieuw ontwerpen volgens heldere criteria
  • de effectiviteit van praktisch werk vaststellen en verbeteren
  • een samenhangende leerlijn voor praktische vaardigheden ontwerpen

DOELGROEP

Docenten en TOA's van de natuurwetenschappen (betavakken) met enige ervaring met het geven van praktisch werk. De cursus kan zowel individueel op de UT worden gevolgd als op de eigen school voor een groter betateam.

PLANNING, AANMELDEN & KOSTEN

De cursus zal plaatsvinden op de campus van de University of Twente op onderstaande momenten:

• Donderdag 22 november 2018 van 15.00 tot 18.00 uur
  • Donderdag 6 december 2018 van 15.00 tot 18.00 uur
  • Donderdag 31 januari 2019 van 15.00 tot 18.00 uur

Deelname kost €300,- per persoon. De aanmelddeadline voor deze cursus is verstreken, u kunt zich niet meer inschrijven voor deze cursus.

Indien er veel geïnteresseerden zijn van dezelfde school of scholengroep is het ook mogelijk de cursus op locatie te geven. Voor een offerte of overige vragen kunt u contact opnemen met pro-u@utwente.nl. U kunt op de hoogte blijven van de ontwikkelingen door u in te schrijven voor de nieuwsbrief.