HomeEvenementenPro-U Workshop Scheikunde

Pro-U Workshop Scheikunde Voor docenten

POLYMEREN: ACHTERGRONDEN EN PRACTICA VOOR IN DE KLAS

In ons dagelijks leven spelen polymeren een steeds belangrijkere rol. In deze workshop verdiepen we ons in ‘gewone’ polymeren. De theoretische achtergronden, didactische aspecten en practica rond polymeren komen aan de orde.

De workshop is als volgt opgebouwd:

• Opfrissen van eigen kennis over polymeren.
  • Het examenprogramma: wat moeten leerlingen weten, en wat is verder zinvol.
  • Onderwijzen: hoe bieden we ‘polymeren’ op een motiverende manier aan, welke practica zijn geschikt, hoe helpen micro-meso-macro structuren om de eigenschappen beter te begrijpen en welke misconcepties bestaan.
  • Toetsing. Hoe kunnen we toetsen wat leerlingen over polymeren hebben geleerd.

Kortom: wil je je eigen kennis over polymeren opfrissen, op de hoogte zijn van nieuwe ontwikkelingen en met collega’s didactische aspecten rond ‘polymeren in de klas’ bespreken? Meld je dan aan voor deze werkgroep!

LEERDOELEN

Na deze workshop:

• Kan je polymeren op een motiverende manier in de klas aanbieden.
  • Heb je geleerd om eenvoudige aansprekende experimenten in de klas uit te voeren.
  • Kan je met micro-meso-macro structuren eigenschapen verklaren.
  • Heb je meerdere manieren geleerd om de kennis en vaardigheden te toetsen gebruiken.

VOORKENNIS

Een voltooide lerarenopleiding scheikunde (VO) is een voorwaarde.

DATA, AANMELDEN EN KOSTEN

De workshop vindt plaats op maandag 5 november 2018 van 15.00-18.00 uur op de University of Twente. Deelname kost € 95,- per persoon. De aanmelddeadline voor deze workshop is verstreken, u kunt zich niet meer inschrijven voor deze workshop.

Voor vragen kunt u contact opnemen met pro-u@utwente.nl. U kunt op de hoogte blijven van de ontwikkelingen door u in te schrijven voor de nieuwsbrief.