HomeNieuwsInternationale Studentensportdag 2022 op UT campus

Internationale Studentensportdag 2022 op UT campus

Op zaterdag 2 april 2022 zal ITC de 2022-editie van de Internationale Studentensportdag organiseren. Dit wordt elk jaar georganiseerd door een ander internationaal onderwijs instituut. ISS Den Haag, Unesco IHE-Delft en IHS Rotterdam gingen ITC al voor. Alle sportactiviteiten vinden plaats in het Sportcentrum op de campus van de Universiteit Twente.

Sporten en sociale activiteiten 2022

Er worden verschillende activiteiten georganiseerd, waaronder zaalvoetbal en basketbal, maar ook schaken en darten. Meer dan vijfhonderd studenten, uit meer dan zestig verschillende landen, zullen tijdens die verschillende activiteiten op de UT campus de strijd met elkaar aangaan. De dag wordt afgesloten met een diner, een prijsuitreiking en een slotfeest, dat wordt gehouden in het gebouw van de faculteit ITC.

Internationale Studentensportdag

De Internationale Studentenstportdag wordt sinds 1980 georganiseerd. Oorspronkelijk werd het evenement uitsluitend georganiseerd door en voor Internationale Onderwijs Instituten. Echter is het aantal internationale studenten dat zich inschrijft aan Hogere Onderwijs Instellingen aanzienlijk toegenomen de afgelopen jaren. Internationale onderwijsinstellingen worden dan ook aangemoedigd om deel te nemen aan de Internationale Studentensportdag, met als doel de studenten elkaar te laten ontmoeten, te betrekken, te laten concurreren en de ervaring van de internationale gemeenschap te laten delen.

Aanmelden als individu is niet mogelijk, deelname wordt georganiseerd per instituut, hogeschool of universiteit/faculteit. Voor meer informatie over deelname als instituut, hogeschool of universiteit/faculteit, neem contact op via IESD-ITC@utwente.nl.