HomeNieuwsUniversiteit van Nederland: waterverbruik en natuurherstel

Universiteit van Nederland: waterverbruik en natuurherstel

Er stonden recent weer twee UT-onderzoekers op het podium bij Universiteit van Nederland: Wieteke Willemen (faculteit ITC) en Rick Hogeboom (faculteit ET).

Wieteke Willemen: hoe maak je natuur?

De afgelopen jaren zijn we niet bepaald zuinig geweest op de natuur. Maar gelukkig zijn wij ook goed in staat de natuur te herstellen. Hoe doe je dat?
Wieteke Willemen is hoogleraar bij de faculteit ITC van de Universiteit Twente, waar zij zich bezig houdt met de relatie tussen mens en natuur. In het meest recente college bij Universiteit van Nederland vertelt ze over de waarde van natuur en hoe we deze kunnen koesteren.

Meer over Wieteke en haar werk lees je op onze Featured Scientists-pagina. Alle colleges van UT-onderzoekers kan je terugkijken op de website van Universiteit van Nederland.

Rick Hogeboom: Waarom kost jouw spijkerbroek 8000 liter water?

Hij is comfortabel, bijna niet stuk te krijgen en gaat lang mee: de spijkerbroek. Klinkt hartstikke duurzaam, maar je spijkerbroek slurpt liters water voordat hij bij jou in de kast ligt. Dr. Rick Hogeboom doet onderzoek naar waterbeheer bij de faculteit ET en geeft inzicht in ons waterverbruik.

Luister ook naar de UT podcast met Rick Hogeboom