HomeNieuwsMiriam Luizink voorzitter Universiteitsfonds Twente

Miriam Luizink voorzitter Universiteitsfonds Twente

Het Universiteitsfonds Twente (UFonds) heeft vanaf november een nieuw bestuur. De voorzitter is een oude bekende van de Universiteit Twente: Miriam Luizink.

Miriam Luizink volgt Wilma van Ingen op als voorzitter van het UFonds. Van Ingen, directeur van woningcorporatie Domijn in Enschede, nam in april van dit jaar afscheid. UT-alumnus Erik Tissingh volgt Gé Klein Wolterink op. Wolterink had al sinds 1993 een zetel in het bestuur van het UFonds en blijft betrokken als adviseur.

Vinod Subramaniam, sinds het nieuwe collegejaar de voorzitter van het College van Bestuur van de UT, volgt voormalig collegevoorzitter Victor van der Chijs op. De collegevoorzitter is uit hoofde van deze functie bestuurslid van het UFonds. Het bestuur van het UFonds bestaat verder uit Ilonka de Beer (directeur-eigenaar Sandalfon Sustainability) en Elling de Lange (penningmeester, CFO van de TKH Group).

Over Miriam Luizink

Met ir. Miriam Luizink keert een betrokken en bevlogen UT’er terug op het oude nest. Luizink studeerde Technische Natuurkunde in Twente en werd in 2006 zakelijk directeur van het onderzoeksinstituut MESA+ op de UT. Ze was vervolgens onder meer directeur van Roessingh Research and Development in Enschede, directeur bij de Nederlandse wetenschapsorganisatie NWO (NWO-I) in Utrecht en werkt tegenwoordig als zelfstandige. Luizink, voormalig Twents zakenvrouw van het jaar, vervult daarnaast een aantal commissariaten en nevenfuncties.

Altijd blijven leren

Luizink is blij met haar terugkeer naar de Universiteit Twente. “De UT staat voor mij onder meer voor altijd blijven leren, voor nieuwe initiatieven en samenwerken én voor een geweldige studententijd. Voor mij persoonlijk is de rol die de UT heeft essentieel, net zoals dat geldt voor vele studenten, medewerkers, samenwerkingspartners en voor de regio. Het Universiteitsfonds, met haar oprichters, stond aan de basis van de universiteit en steunt sindsdien studenten en initiatieven. Ik ben blij dat ik met het Universiteitsfonds kan bijdragen aan de UT-gemeenschap.”

Universiteitsfonds Twente

Universiteitsfonds Twente maakt dankzij bijdragen van donateurs bijzondere voorzieningen mogelijk voor de Universiteit Twente en haar academische gemeenschap van studenten, alumni en medewerkers. Het gaat om het aanjagen van nieuwe ontwikkelingen én de bekostiging van voorzieningen waarin de universiteit, de overheid of het bedrijfsleven niet voorziet. Dit doet het fonds in nauwe afstemming en samenwerking met het bestuur van de Universiteit Twente. Het fonds functioneert als zodanig als aanjager van nieuwe ontwikkelingen, van de academische gemeenschap, van excellentie en van contacten tussen externe stakeholders en de universiteit.

Meer over het Universiteitsfonds
J.C. Vreeman (Jochem)