HomeNieuwsATLAS organiseert EXPO

ATLAS organiseert EXPO

Studenten en medewerkers van ATLAS, de bacheloropleiding van de University College Twente, zullen hun werk laten zien in de jaarlijkse EXPO. In verband met corona zal het gehele evenement op vrijdag 3 juli 2020 online worden gehost. Het thema van dit jaar is "ATLAS all over the world".

Volledig online evenement

Dit online evenement maakt het mogelijk om je te laten inspireren en het unieke onderwijsprogramma van de University College Twente te verkennen en te ervaren. Jarmo Schoemaker, organisator en eerstejaars ATLAS-student zegt: "Het organiseren van een volledig online EXPO is spannend. Het vraagt om out-of-the-box denken en het zoeken naar creatieve oplossingen. Waar mijn voorgangers konden voortbouwen op de ervaringen van voorgaande jaren, moest ik, samen met het team, van nul beginnen met heel weinig ervaring met online evenementen".

Tijdens dit unieke evenement wordt zichtbaar waar de bacheloropleiding "Technology and Liberal Arts and Sciences" (ATLAS) over gaat en waar studenten en docenten het hele jaar door aan werken. "Iedereen is vrij om zich bij ons aan te sluiten in onze echte eindejaarstraditie", aldus Schoemaker.

Over ATLAS

ATLAS is een unieke bacheloropleiding, gericht op het vormen van een nieuwe manier van leren voor studenten die niet alleen een brede achtergrond hebben, maar zich ook bewust zijn van de wereldwijde gemeenschap waarin we leven. Het projectmatige groepswerk en curriculum bevatten cursussen in de vakken wetenschap & wiskunde en sociale wetenschappen. Studenten leren over deze vakken in interactieve cursussen en projecten.

ATLAS richt zich op persoonlijke ontwikkeling en zelfsturend leren. Studenten stellen de doelen voor hun eigen leren door hun eigen programma te ontwerpen: ze kiezen hun vakken en hebben een persoonlijk doel als onderdeel van hun curriculum. Dit doel is een project waarmee studenten hun persoonlijke interesses nastreven.

Over de EXPO

De expositie heet EXPO 2020: ATLAS over de hele wereld. Een aantal verschillende activiteiten wordt online gehost tussen 13:00 - 16:00 uur op vrijdag 3 juli. Bezoekers kunnen deelnemen aan enkele activiteiten of het hele programma volgen. De registratie gebeurt via de website van het evenement.

K.W. Wesselink - Schram MSc (Kees)
Wetenschapscommunicatiemedewerker (aanwezig ma-vr)