HomeNieuwsStrategieproces Shaping2030 krijgt vorm, inspiratiesessie met Jan Rotmans

Strategieproces Shaping2030 krijgt vorm, inspiratiesessie met Jan Rotmans

In de afgelopen maanden heeft de eerste fase van het strategieproces van de UT, Shaping2030, langzaam vorm gekregen. In een serie inspiratiesessies kwamen diverse thema's voorbij die invloed hebben op het speelveld van de universiteit in het komende decennium. Externe deskundigen brachten een kritische blik van buiten mee naar de UT, om daarmee in gesprek te gaan met de gemeenschap.

Diverse nieuwe initiatieven

Sinds de aankondiging van het Shaping2030-traject tijdens de Nieuwjaarsbijenkomst zijn er diverse nieuwe initiatieven ontplooid. Zo organiseren de University Innovation Fellows de Moonshot Meetups, om daarin met studenten na te denken over de universiteit van de toekomst.

Ook kunnen we nog een nieuwe inspiratiesessie aankondigen. Op maandag 1 april schuift maatschappelijk betrokken wetenschapper Jan Rotmans aan om met de UT-gemeenschap in gesprek te gaan over duurzame ontwikkeling. Aanmelden voor deze bijeenkomst is noodzakelijk.

Meedoen en meepraten

De eerste fase van Shaping2030 is nadrukkelijk gericht op het opdoen van inspiratie en genereren van ideeën en beelden. Daarvoor wordt nadrukkelijk de inspraak van een ieder gevraagd. Mocht je niet aanwezig kunnen zijn bij de sessies, dan kan je alsnog via de site je mening laten horen. De inspiratiesessies zijn allemaal integraal terug te kijken en ook staat er een reactieformulier onder waarmee je eenvoudig jouw ideeën kan meegeven.

Op onze Facebook-pagina vind je een beeldimpressie van de diverse sessies die tot nu toe gehouden zijn. Meer over het Shaping2030-proces vind je op de speciale website.