HomeNieuwsUT tekent samenwerkingsovereenkomst met UNS Indonesië
UNS visit University of Twente
UNS Indonesia at University of Twente

UT tekent samenwerkingsovereenkomst met UNS Indonesië

De UT heeft momenteel op initiatief van Professor Rez Kabir een (hoge) delegatie van de Indonesische universiteit Universitas Sebelas Maret (UNS) op bezoek bij de Faculteit BMS. De delegatie praat met de UT over verdere samenwerkingsmogelijkheden (exchange, double degree, joint PhD). Op 14 oktober is er een MoU (Memorandum of Understanding) getekend door de decanen van beide faculteiten.

UNS is al eerder op bezoek geweest in februari 2015 toen de eerste stappen richting samenwerking werden verkend. De delegatie is afkomstig van de Faculty of Economics and Business. UNS is opgericht in 1976 en bestaat uit tien faculteiten met 30.000 bachelor studenten, 4.500 master studenten en 250 PhD studenten. De universiteit ligt in Surakarta (Centraal Java).

Besproken wordt bijvoorbeeld of de UT voor de master Business Administration via een double degree programma studenten van UNS uit Indonesië kan ontvangen. Het gaat dan om master studenten die eerst een jaar aan UNS studeren en daarna gedurende een jaar aan de UT verblijven. “Een dergelijk partnership zorgt ervoor dat de faculteit BMS kan bijdragen aan de UT- doelstelling om in 2020 de teller op 640 buitenlandse master studenten te zetten”, vertelt Inge van Haare (coördinator internationalisering).

Het MoU is vandaag ondertekend door Dr. Hunik Sri Runing, decaan van de Faculty of Economics and Business van UNS en Professor Theo Toonen, decaan van de Faculty Behavioural, Management and Social Sciences aan de UT.

Meer informatie: Rez Kabir (Head, Department of Finance and Accounting) en Inge van Haare (Coordinator Internationalization).

drs. J.G.M. van den Elshout (Janneke)
Persvoorlichter (aanwezig ma-vr)