HomeNieuwsUT studenten helpen eindexamenleerlingen online

UT studenten helpen eindexamenleerlingen online

Vwo leerlingen die in mei eindexamen doen kunnen profiteren van de vernieuwde gratis Online Leeromgeving (OLO) van de Universiteit Twente.

Op dit platform, ontwikkeld door Pre-U, kunnen eindexamenleerlingen vanaf 19 april a.s. terecht voor het maken van examens en oefeningen in zes schoolvakken: Biologie, Economie, M&O, Natuurkunde, Scheikunde, Wiskunde (A t/m D).

Uniek aan de OLO is dat de UT naast oefenexamens honderden animaties, experimenteerruimtes en andere hulpmiddelen aanbiedt om vwo bovenbouw leerlingen zo goed mogelijk voor te bereiden op hun eindexamen. Jurjen Nijkamp, student-coördinator van de OLO: “Met een team van twaalf studenten hebben we de oude site een nieuwe ‘look & feel’ gegeven. We hebben zelf content, nieuwe modules en animaties toegevoegd en er is een feedbackmogelijkheid voor het stellen van vragen. De leeromgeving werkt nu ook op alle devices.”

De UT helpt scholieren al 20 jaar met het voorbereiden van hun eindexamen. De huidige OLO telde afgelopen jaar 100.000 unieke bezoekers. Door de vernieuwing zal dit aantal naar verwachting flink oplopen. De Universiteit Twente hoopt met een dergelijke platform een goede verbinding tot stand te brengen met middelbare scholen in heel Nederland. De online leeromgeving werkt samen met docenten uit het voortgezet onderwijs om de kwaliteit van de lesstof te garanderen. Docenten van de UT worden betrokken bij de opdrachten en aangeboden animaties.

Pre-U

Pre-U is het Pre-University programma van de Universiteit Twente. Pre-U heeft als doel middelbare scholen en de UT met elkaar te verbinden. Daarvoor organiseert Pre-U diverse activiteiten voor leerlingen, maar wordt ook opleiding en ondersteuning geboden voor professionalisering van docenten in het voortgezet onderwijs. Pre-U biedt een uitdagend programma voor 1 t/m 6 vwo leerlingen. Denk aan masterclasses, profielwerkstukken helpdesk, de workshops en het Honoursprogramma .

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Marjolein Lindeman, 0618642681.

drs. M.M.J. van Hillegersberg - Hofmans (Martine)
Persvoorlichter (aanwezig, ma, di, do)