HomeNieuws & eventsCorporate mededelingen‘Sustainability Dialogue Series’ energiek afgetrapt
Foto's: Cristina Ionas, DesignLab

‘Sustainability Dialogue Series’ energiek afgetrapt

Woensdag vond de ‘kick-off’ plaats van de duurzaamheidsdialoog, opgezet door University Innovation Fellows (UIF), Green Hub Twente en DesignLab in samenwerking met het CvB.

Meer dan negentig mensen uit de UT Community kwamen bijeen om kennis te nemen van de veelheid aan initiatieven, wensen, activiteiten en eisen die momenteel al vorm krijgen op onze campus. Zo kwamen er actiegroeperingen aan het woord, maar deelden bijvoorbeeld ook de Student Union en Campus en Facility Management hun kijk op een duurzamere universiteit. Vervolgens deelden de deelnemers inzichten en uitdagingen over verschillende sub-thema’s, zoals afval en energie, maar ook de rol van duurzaamheid in onderwijs en onderzoek kwam aan bod.

Machteld Roos, vicevoorzitter van het College van Bestuur: “Complimenten voor de organiserende organisaties voor het houden van deze boeiende en interessante kick-off dialoog over duurzaamheid voor onze gemeenschap. Het was mooi om zoveel betrokkenheid van de aanwezige medewerkers en studenten te zien. Er is veel input verkregen en ik kijk erg uit naar de komende sessies, waar ruimte is om dieper op de verschillende thema's in te gaan.

De opbrengst van deze bijeenkomst wordt nu benut om een serie van dialogen vorm te geven, elke keer over een specifiek sub-thema. De organisatie stelt in de komende weken de agenda samen, en verklapt wel alvast het moment van de eerstvolgende dialoog: donderdag 6 april van 15:45 tot 17:45 (let op: dit is veranderd, de originele datum was dinsdag 14 maart van 13:00 tot 15:00 uur). Meer informatie over de volgende sessies is binnenkort beschikbaar op de Sustainability-website. Deelnemers aan de eerste sessie ontvangen ook een uitnodiging via e-mail.