HomeNieuwsJaarverslag 2021 gepubliceerd

Jaarverslag 2021 gepubliceerd

De overwinningsfoto van Solar Team Twente, dat in oktober vorig jaar de Solar Challenge in Marokko won, prijkt dit jaar prominent op het jaarverslag van de Universiteit Twente. De winst van de zonneauto van de Twentse studenten onder de Afrikaanse zon is één van de mooie hoogtepunten van de universiteit in het jaar 2021, een jaar dat grotendeels werd getekend door COVID-19. Het jaarverslag werd vandaag gepubliceerd.

"De hele universitaire gemeenschap heeft tijdens de pandemie lang uitgezien naar het weer in levende lijve elkaar zien en spreken. Rondom de opening van het academisch jaar, in september 2021, was te merken hoezeer iedereen het hernieuwde ‘live’ contact waardeerde", zo blikt het College van Bestuur in het jaarverslag terug. "Al zijn we met volle kracht blijven werken aan het realiseren van onze ambities, we hebben ook moeten erkennen dat onze studenten en medewerkers onder grote druk stonden ten gevolge van de beperkte contacten die digitale kanalen te bieden hebben. Het is de kunst om juist dán te laten zien dat we een gemeenschap zijn die niemand uitsluit: onder alle omstandigheden maken we ons sterk voor een diverse, inclusieve en veilige universitaire gemeenschap."

In het jaarverslag legt de Universiteit Twente verantwoording af over het gevoerde beleid: Wat is er terechtgekomen van de ambities? Hoe ontwikkelt de universiteit zich op de belangrijkste vraagstukken? Hoe zijn de middelen ingezet? De terugblik is niet alleen een blik in de achteruitkijkspiegel, maar ook een reflectie op het nu en de toekomst: wat zijn de dilemma's die we tegenkomen in ons dagelijks werk, en wat zijn de mooie ontwikkelingen waarop we de toekomst van de UT verder vormgeven?

Het jaarverslag verschijnt jaarlijks in het Nederlands (dit is een wettelijke vereiste) en kan je hieronder digitaal lezen.

Jaarverslag 2021