HomeNieuwsMirjam Bult voorgedragen als lid van Raad van State

Mirjam Bult voorgedragen als lid van Raad van State

Vicevoorzitter van het College van Bestuur van de Universiteit Twente, Mirjam Bult, is vandaag door de ministerraad voorgedragen als lid van de afdeling advisering van de Raad van State. Dit maken de Rijksvoorlichtingsdienst en de Raad van State vandaag bekend. De afdeling advisering van de Raad van State is onafhankelijk adviseur van regering en parlement over wetgeving en bestuur. Na de formele benoeming door de Koning betekent dit dat Mirjam Bult per 1 september aanstaande lid zal worden van de Raad van State en afscheid zal nemen van de Universiteit Twente.

Anton Schaaf, voorzitter van de Raad van Toezicht: “De Raad van Toezicht is er trots op dat een zeer gewaardeerd UT bestuurslid voor deze eervolle positie wordt voorgedragen. Het is tevens een belangrijke waardering voor de regio en voor de UT dat iemand met goede kennis van ons ecosysteem een dergelijke positie in Den Haag mag bekleden. Het is een bijzondere omstandigheid dat we recent het vertrek van Victor van der Chijs hebben aangekondigd en nu kort daarop het vertrek van onze vicevoorzitter Mirjam Bult moeten aankondigen. De fase van ontwikkeling waarin de universiteit zich bevindt is echter zodanig dat dit goed kan worden opgevangen. Mirjam blijft nog tot september aan de UT verbonden, zodat de portefeuille van de voorzitter conform plan vanaf 1 april kan worden opgevangen. We zien er als Raad van Toezicht op toe dat alle in gang gezette plannen voor de toekomst onverminderd voortgezet worden.”

Mirjam Bult zelf over haar voordracht: “Ik maak mij op voor een nieuw soort bijdrage aan de maatschappij in de wetenschap dat de UT een professionele en veerkrachtige organisatie is die het verschil maakt en bestuurswisselingen uitstekend kan opvangen. De UT’ers heb ik voor altijd in mijn hart gesloten. Tot mijn afscheid blijf ik mij met hart en ziel voor onze universiteit inzetten en ook daarna blijf ik een trots lid van de UT gemeenschap.”

De Raad van Toezicht zal de procedure voor opvolging van de vicevoorzitter combineren met de op korte termijn te starten procedure voor opvolging van de voorzitter.

drs. B.G. Lankhaar (Bertyl)
Woordvoerder CvB (momenteel directeur Kennispark Twente a.i.)