HomeNieuwsWist je dat we vanaf 2021 een nieuw HR payroll systeem gaan gebruiken?

Wist je dat we vanaf 2021 een nieuw HR payroll systeem gaan gebruiken?

Vanaf januari 2021 gaat het nieuwe HR & Payroll-systeem AFAS live en dit betekent een andere manier van werken voor jou. Lees in dit bericht wat er verandert. 

Nieuwe manier van werken 

Het nieuwe systeem is ingericht op basis van de best practice van AFAS en is gericht op het vereenvoudigen van HR registraties en processen door o.a. meer self service-mogelijkheden.   

Wat verandert er? 

Met AFAS gaan we op een andere manier werken. Wat zijn de veranderingen? 

  • Je gebruikt één systeem i.p.v. verschillende applicaties. 
  • Je krijgt nog meer self service-mogelijkheden: zo kun je o.a. zelf pro forma berekeningen doen bij wijzigingen. 
  • Je hebt toegang tot je eigen personeelsdossier. 
  • Je kunt het hele jaar door wijzigingen per onderdeel in het Keuzemodel aanvragen
  • Je kunt simpel je administratie doen via de AFAS pocket-app.
  • Je bent eigenaar van bepaalde processen en neemt initiatief tot actie, bijvoorbeeld door: 
    • Zelf je ziekmelding te registeren via AFAS InSite of de AFAS pocket-app 
    • wijziging van werktijd aan te vragen in het systeem 
    • Zelf je ontslag in te dienen via het systeem 

Nieuwsgierig geworden? 

In november worden er online demo’s gegeven over het systeem. Tijdens deze demo’s laten we zien hoe het systeem ingericht is en hoe je ermee gaat werken. Uiteraard kun je tijdens deze demo’s ook vragen stellen. Je ontvangt hiervoor een Teams-uitnodiging.

Ervaringen van collega’s 

Diverse UT-collega's hebben geholpen met testen van het systeem. Dit zijn hun ervaringen: 

  • "Ik vind het gaaf om straks met een systeem te werken dat veel mogelijkheden heeft en waarin ik mijn weg vind zonder een handleiding te hoeven lezen,” Eveline Schulenberg (HR-ET).
  • "Een nieuw systeem waar wij met elkaar veel profijt van zullen hebben, overzichtelijk en gebruiksvriendelijk,” Lise-Lotte Westerhof-Smit (Secretariaat-ITC).
  • “Een alles-in-één-systeem waarbij de medewerker meer “zelf aan de knoppen zit”. Elk nieuw systeem is even wennen, maar ik denk dat dit een mooie stap voorwaarts is,” Marlies Oude Bos (HR S&T).
  • "Ik vind het fijn dat straks bijna alle HR informatie van een medewerker en gast te vinden is in één systeem. Dit werkt heel efficiënt,” Dagmar Keuken (HR-INT).

Meer informatie 

Ga naar utwente.nl/afas voor meer informatie. Hier vind je o.a. een FAQ, de planning en de mensen die bij de implementatie betrokken zijn.