HomeNieuwsVan Frankenstein naar Hyperbrein: Speelse blik op toekomst door studenten Universiteit Twente

Eindtentoonstelling ‘Have Fun & Play’ bij DesignLab

Van robotgeboorte tot allesoverheersende cyborg. Dinsdag 3 juli onthullen studenten Creative Technology het resultaat van wekenlang werken aan interactieve kunstinstallaties in DesignLab Universiteit Twente. Zij doen dit voor de onderwijsmodule ‘Have Fun & Play’. Een selectie van de studentcreaties wordt gepresenteerd op het multimediafestival GOGBOT (6-9 september), dat technologie en kunst combineert. Tijdens de eindtentoonstelling in DesignLab krijgen geïnteresseerden alvast een voorproefje.

Al jarenlang werkt de opleiding Creative Technology (‘CreaTe’) samen met GOGBOT. Deze keer staan de installaties in het teken van ‘Future Flash 200: van Frankenstein naar Hyperbrein’.

Het is namelijk 200 jaar geleden dat de Mary Shelley de roman Frankenstein schreef, ’s werelds allereerste sciencefictionroman. Daarom kijkt Creative Technology samen met GOGBOT 200 jaar vooruit. Welke toekomst staat ons te wachten: hyperbrains, robots die slimmer worden dan de mens, of totale apocalyptische chaos? Met interactieve installaties werpen de studenten CreaTe een speelse blik op de toekomst.

De eindtentoonstelling van Have Fun & Play op 3 juli is gratis toegankelijk voor geïnteresseerden. Registreren vooraf is niet nodig.

Mariëlle Stoelinga, Hoogleraar IT Risk Management / Docente Have Fun & Play

DesignLab biedt studenten uitstekende faciliteiten voor het bouwen van hun interactieve installaties: werkplaatsen, materialen, en ruimten.

Mariëlle Stoelinga, Hoogleraar IT Risk Management / Docente Have Fun & Play

HAVE FUN & PLAY EINDTENTOONSTELLING

Dinsdag 3 juli 2018
Locatie: DesignLab Universiteit Twente