HomeNieuwsSubsidie voor Open en Online onderwijs beschikbaar

Subsidie voor Open en Online onderwijs beschikbaar

De vierde ronde Stimuleringsregeling Open en Online Onderwijs van het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen is geopend!

In de stimuleringsregeling Open en Online onderwijs stelt de minister subsidie beschikbaar voor hoger onderwijsinstellingen om te experimenteren met open en online onderwijselementen. De UT heeft in eerdere rondes meerdere projecten toegekend gekregen.

Twee pijlers

De regeling bestaat dit jaar uit 2 pijlers: online onderwijs en open leermaterialen. Voor elke pijler is in 2018 een bedrag van 550.000 euro beschikbaar. Het thema voor de pijler Online onderwijs is het effectief toepassen van peer feedback en peer assessment in online onderwijs. Bij de pijler Open leermaterialen is het doel is om te experimenteren met hergebruik van bestaande en open leermaterialen binnen community’s van vakdocenten. Voor deze pijler moet een aanvraag minimaal door twee instellingen worden ondersteund.

PRocedure

Projectvoorstellen ontvangen maximaal 100.000 Euro (pijler Online onderwijs) of 175.000 Euro (pijler Open leermaterialen), waarbij het gesubsidieerde bedrag moet worden gematcht met minimaal hetzelfde bedrag door de faculteit/universiteit. Voorstellen voor projecten voor de 4e ronde dienen uiterlijk 15 december 2017 (12.00 uur) te zijn ingediend bij SURF. De projectvoorstellen moeten gezien en ondertekend zijn door het College van Bestuur.

Meer informatie is te vinden op bij SURF (pijler online onderwijs, pijler open leermaterialen).

Hulp van TELT team

Wanneer je een idee hebt en hulp kunt gebruiken bij het uitwerken van het idee, neem dan contact op met de faculteitsonderwijskundige of met de coördinator van het TELT team, Bé Meerman (b.meerman@utwente.nl). Het TELT team kan assisteren bij het maken van een projectvoorstel.