HomeNieuwsIntensivering samenwerking Rijkswaterstaat en Universiteit Twente

Intensivering samenwerking Rijkswaterstaat en Universiteit Twente

Tijdens het congres van het Nationaal Kennisprogramma Water en Klimaat (NKWK) in mei hebben vertegenwoordigers van Rijkswaterstaat (RWS), de Universiteit Twente, TU Delft en de Universiteit Utrecht een samenwerkingsovereenkomst ondertekend. Prof. Hulscher, betrokken vanuit de UT: “”Met deze samenwerking hopen we de interactie tussen onderzoek op de universiteiten en de projecten van Rijkswaterstaat verder te versterken, met name in en rond de Nederlandse rivieren om zo beter voorbereid te zijn op de uitdagingen voor de komende 200 jaar.”

Op drie velden zal de komende jaren de samenwerking worden geïntensiveerd: waterveiligheid, rivierwaterbouwkunde en waterbouwkundige constructies. Zowel op het gebied van onderzoek als onderwijs heeft binnen dit samenwerkingsverband uitwisseling plaats om kennis te valoriseren. De Universiteit Twente verbindt afstudeer- PDEng- en promotieprojecten aan RWS projecten die gezamenlijk door RWS en de UT worden begeleid.

Voor meer informatie: Prof. dr. Suzanne Hulscher (Water Engineering & Management, faculteit CTW).

drs. M.M.J. van Hillegersberg - Hofmans (Martine)
Persvoorlichter (aanwezig, ma, di, do)