HomeNieuwsMeet the MythBusters op de Universiteit Twente

Meet the MythBusters op de Universiteit Twente

Op 24 november geeft Adam Savage van de MythBusters een presentatie op de Universiteit Twente. Hij vertelt over zijn werk en stelt de vraag centraal: How to be a MythBuster? Savage is in Nederland, omdat hij op 25 november, tijdens de 50ste Dies Natalis van de Universiteit Twente, een eredoctoraat krijgt uitgereikt. De presentatie is een unieke eenmalige bijeenkomst voor scholieren, studenten en andere genodigden.

MythBusters is een populairwetenschappelijke serie uitgezonden door Discovery Channel. Adam Savage achterhaalt samen met Jamie Hyneman, de waarheid achter populaire mythes, legendes en sterke verhalen. Ze maken gebruik van vrolijke nieuwsgierigheid en degelijke wetenschap. Aan de hand van de meest krankzinnige experimenten kunnen de MythBusters vervolgens concluderen of de mythe waar is, mogelijke waar, of complete onzin (busted!). De serie laat zien dat wetenschap leuk, informatief en inspirerend kan zijn.

Eredoctoraten
Tijdens de viering van haar 50ste Dies Natalis reikt de Universiteit Twente eredoctoraten uit aan topwetenschappers prof. Wolfgang Knoll en prof. Helga Nowotny en de inspirerende ondernemer Henri Termeer. De presentatoren en tevens producenten van het televisieprogramma MythBusters van Discovery Channel, Jamie Hyneman en Adam Savage, ontvangen een eredoctoraat voor hun rol in de popularisering van wetenschap en technologie. Tijdens deze uitreiking is Hare Majesteit de Koningin aanwezig.

Presentatie op de Campus
De presentatie van Adam Savage vindt plaats op de Campus van de Universiteit Twente in het Sportcentrum. Aanvang: 16:00 uur. De presentatie duurt 20 minuten en sluit af met vragen uit het publiek. Er zijn helaas geen plaatsen meer beschikbaar. Voor iedereen die voor 24 november geen kaartje heeft: er komt een live-stream! Kijk voor meer informatie op: http://www.utwente.nl/mythbusters/.

MythBusters superfans

Noot voor de pers
De presentatie op 24 november is toegankelijk voor de pers na aanmelding. Contactpersoon: Hinke Barry-Mulder