HomeEvenementenGastpresentatie: Heroriëntatie van inleidende wiskundecursussen op modelleren

Gastpresentatie: Heroriëntatie van inleidende wiskundecursussen op modelleren

Inleidende wiskundecursussen kunnen studenten de kennis, vaardigheden en instelling bijbrengen die nodig zijn om belangrijke problemen in onze wereld op te lossen. Ondanks dit ongelooflijke potentieel om transformerende leerervaringen te creëren, ervaren studenten inleidende wiskundecursussen vaak als een zware verplichting.

In deze presentatie deelt Dr. Brendan Kelly van Harvard University zijn ervaring met het hervormen van zijn inleidende calculuscursus naar een cursus wiskundige modellering. Hij bespreekt belangrijke ontwerpprincipes, deelt concrete opdrachten en verstrekt gegevens over de leerresultaten van studenten. Hij wil graag feedback verzamelen, inspiratie opdoen en nieuwe collega's ontmoeten. Na de presentatie is er gelegenheid om vragen te stellen.

Spreker: Dr. Brendan Kelly is te gast via Ferm@t. Als directeur Introductory Mathematics aan Harvard University leidt hij initiatieven op het gebied van curriculumontwerp en studentenondersteuning, waarbij hij de nadruk legt op praktische toepassingen door middel van wiskundige modellering.

Taal: Engels

Gastpresentatie: Heroriëntatie van inleidende wiskundecursussen op modelleren
Registreer