HomeEvenementenAlumni Talks 2019

Alumni Talks 2019 See the future

OP VRIJDAG 4 OKTOBER VINDT DE DERDE JAARLIJKSE EDITIE VAN DE ALUMNI TALKS PLAATS. IN HET SFEERVOLLE AMPHITHEATER GEVEN VIER ALUMNISPREKERS HET PUBLIEK EEN BEELD VAN DE TOEKOMST OP HUN VAKGEBIED.

Tony Agotha (BSK’95) is lid van het kabinet van Frans Timmermans, de First Vice President van de Europese Commissie. Agotha was voorheen plaatsvervangend directeur Directie Europa bij het ministerie van Buitenlandse Zaken. Simpel gezegd: diplomaat. ‘In de diplomatie kun je bergen verzetten,’ zegt Agotha, ‘als je kunt improviseren’.

Giels Brouwer (TBK’12) is oprichter en CIO van SciSports. Als zelfbenoemde voetbalnerd werd hij als klein jongetje verliefd op het spel maar merkte hij al vroeg dat zijn geest sneller was dan zijn voeten. Zijn droom was om het spel ‘Football Manager’ met echte matchgegevens te bouwen en richtte SciSports op, dat nu marktleider is in data-driven player recruitment. SciSports gebruikt AI en deep learning om elke actie op het veld te voorspellen.

Loes Segerink (BMT’07, PhD’11) is associate professor en onderzoeker in de BIOS Lab-on-a-Chip groep van professor Albert van der Berg bij nano-instituut MESA+ van de Universiteit Twente. Zij doet onder meer onderzoek naar chips die vroegtijdig kanker kunnen detecteren in urine en chips die de vruchtbaarheid van mannen kunnen meten.

Sander Lotze (BSK’00) is projectdirecteur van de eerste gezamenlijke Europese Universiteit ‘ECIU- University’. ECIU-University is een Europese universiteit die focust ‘on solving challenges, not on getting a degree’. Is dit dé universiteit van de toekomst?

De middag zal worden afgesloten met een gezellige borrel in het nieuw verbouwde U Parkhotel. Ook is het mogelijk om een rondleiding te volgen door de voormalige Hogekamp (of EL/TN gebouw). Mocht je hier in geïntereseerd zijn dan is er de mogelijkheid om dit kosteloos bij je ticket(s) te bestellen.

Dit evenement wil je niet missen, dus meld je hier snel aan! Meer informatie is te vinden op de website van de Alumni Talks

Datum:                        vrijdag 4 oktober 2019
Tijd:                             14.30 uur
Locatie:                       foyer Vrijhof, campus UT

14.30 -  15.00             Ontvangst met koffie en thee
15.00 -  17.00             Alumni Talks ‘See the Future!’
17.00 – 17.40             Rondleiding door nieuw verbouwde U Parkhotel
17.00  -  einde            Borrel in U Parkhotel

De voertaal is Nederlands.