HomeNieuwsNikki Leijnse wint tweede prijs in SLF Afstudeer competitie

Nikki Leijnse wint tweede prijs in SLF Afstudeer competitie

Nikki Leijnse, student Industrial Engineering & Management (IEM), heeft de tweede prijs gewonnen in de SLF Afstudeercompetitie. De SLF Afstudeerprijs is tijdens de Service Leadership Summit (SLF) op 19 november voor de dertiende maal uitgereikt en is bedoeld voor bachelor- en masterstudenten die afstuderen op het gebied van servicelogistiek. Met de prijs moedigt het SLF-service logistiek talent aan om de sector te verbeteren met innoverende en praktisch toepasbare methoden.

Pitches in de finale

Een professionele jury beoordeelt vooraf het niveau en de toepasbaarheid van het onderzoek en nomineert de inzenders die tijdens de Service Logistics Summit een plenaire pitch mogen houden. Nikki schopte het tot in de finale, waarin zij het met haar pitch moest opnemen tegen Joep Hoedemakers, een student van Eindhoven University of Technology. In de finale verloor ze van Joep, maar desalniettemin heeft zij een fantastisch stuk werk afgeleverd en is zij als finalist uit de bus gekomen. Er deden 7 scripties mee dit jaar. Het halen van de finale en de tweede plaats is dus een mooie prestatie. Nikki ging trots met een zilveren medaille met inscriptie en een bedrag van € 500,00 naar huis.

Onverwacht telefoontje

Nikki’s begeleider, Matthieu van der Heijden, had Nikki al in juli had benaderd om de scriptie op te sturen ter nominatie. Ze hoorde er lange tijd niets meer van, totdat ze een week voor de finale een telefoontje kreeg dat ze in de finale stond. Nikki was blij verrast en had het helemaal niet verwacht. “Op dat moment voelde ik me eigenlijk al een winnaar. Natuurlijk was het nog leuker geweest om de eerste plek te veroveren, maar ik ben erg trots op deze prestatie.”

Onderzoek naar order fulfillment of spare parts during the end-of-life phase

Nikki’s scriptie heeft als onderwerp: "order fulfillment of spare parts during the end-of-life phase". De end-of-life phase is de fase waarin er nog wel vraag is naar spare parts, maar deze niet meer geproduceerd worden door de fabrikant. Nikki: “In mijn onderzoek heb ik gekeken naar de verschillende manieren waarop bedrijven aan de vraag naar spare parts in deze fase kunnen voldoen. Deze methodes heb ik verkregen uit de literatuur, maar ook uit de praktijk, doordat ik interviews heb afgelegd bij verschillende bedrijven voor benchmark doeleinden. Uiteindelijk heb ik met deze informatie een wiskundig model opgesteld om te bepalen welke (combinatie van) methode(n) het beste was op basis van de kpi's customer service level en total costs voor het bedrijf waar ik deze opdracht heb uitgevoerd en afgerond.”

En door met het volgende afstudeeronderzoek…

Nikki zit niet stil na deze prijs. “Op dit moment ben ik druk bezig met mijn tweede afstudeeronderzoek voor de Master Applied Mathematics. Ik ben inmiddels al bijna halverwege en ben daarom ook in de tussentijd aan het kijken naar wat voor werk ik hierna zou willen doen.”