HomeNieuwsFrans Timmermans verzorgt rede bij 61e Dies Natalis
Foto: Europese Commissie

Frans Timmermans verzorgt rede bij 61e Dies Natalis

Frans Timmermans, vicevoorzitter van de Europese Commissie, verzorgt de Diesrede bij de 61e Dies Natalis van de Universiteit Twente. De traditionele viering van de verjaardag van de universiteit wordt dit jaar gehouden op vrijdag 12 mei vanaf 15.00 uur.

De Dies Natalis van dit jaar staat in het teken van existentiële uitdagingen waarvoor we staan in de klimaat- en milieucrisis. Duurzaamheid staat met dikgedrukte letters in onze visie Shaping2030. Wij willen met ons onderzoek en onderwijs bijdragen aan een eerlijke, duurzame en digitale samenleving. Het is een ambitieuze inzet die van ons verlangt dat we nieuwe innovatieve oplossingen vinden en de volgende generatie professionals opleiden die de wereld van morgen vorm zullen geven.

Groene transitie

Frans Timmermans zal in zijn rede ingaan op hoe de EU en haar lidstaten in eigen land het voortouw nemen bij de groene transitie, onze economie en samenleving koolstofvrij maken en overschakelen op hernieuwbare energie waarbij niemand achterblijft. Maar ook, hoe de EU wereldwijd partners bijeenbrengt om samen de klimaat- en milieucrisis aan te pakken.

Programma

Naast de Diesrede van Frans Timmermans hebben we een vol en inspirerend programma opgezet. Zo spreken universiteitshoogleraar Albert van den Berg en assistant professor Cheryl de Boer over hun groene ambities en dromen en geven we ambitieuze talentvolle studenten het podium.

In de loop van volgende week vind je op utwente.nl/dies het volledige programma van de Dies Natalis. Wil je je alvast aanmelden? Dat kan.