Op 07-03-2023 van 08.00 uur tot 13.00 uur vindt er een update van de JOIN serversoftware en JOIN cliëntsoftware plaats. Gedurende het onderhoud is JOIN niet beschikbaar. Het betreft een reguliere update en deze bevat geen noemenswaardig nieuwe functionaliteiten.
Wat betekent dit voor jou als gebruiker?
Zodra de update afgerond is en JOIN weer vrijgegeven wordt, zal de storingskalender bijgewerkt worden. We verwachten dat JOIN ’s middags weer normaal beschikbaar is. Wanneer dit niet het geval is, zal dit via de storingskalender gemeld worden.
Na de update
Webbrowser:
De volgende webbrowsers worden ondersteund: Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge en Safari.
JOIN Now Client:
Voor gebruikers van de JOIN Now (de JOIN-knoppen in Office en Verkenner) is een nieuwe versie van deze Client beschikbaar. Deze zal automatisch geïnstalleerd worden wanneer een VPN verbinding met de UT gemaakt wordt of wanneer bekabeld of via eduroam-wifi wordt gewerkt op werkplek op de campus.
Wanneer de JOIN Now niet geïnstalleerd is en je ondervindt problemen met het downloaden van bestanden uit JOIN: een oplossing is beschreven in de handleiding “Handleiding voor het gebruiken van JOIN zonder JOIN NOW client” op de JOIN website: https://www.utwente.nl/join
Office 2016:
Er kan een probleem optreden bij het gebruik van JOIN Now in Office 2016. Kijk hiervoor op https://www.utwente.nl/join onder “Bekende problemen”.
Informatie en handleiding
Kijk voor meer informatie en handleidingen op JOIN (UT document Management System).
Communicatie
Aankondigingen van onderhoud en updates worden uitsluitend gecommuniceerd via de onderhoud- en storingskalender, mededelingen op de medewerkers portal en de JOIN website.
Vragen
Mocht je nog vragen hebben met betrekking tot de update, neem dan contact op met de Servicedesk ICT: servicedesk-ict@utwente.nl (telefoonnummer 5577) of met de Functioneel Beheerders van JOIN via JOINbeheer@utwente.nl.