HomeNieuwsNicole Vermeulen wint Marina van Dammebeurs 2022

Nicole Vermeulen wint Marina van Dammebeurs 2022

Tijdens de 61ste Dies van de Universiteit Twente ontvangt Nicole Vermeulen, alumna International Business Administration (2005) van de UT, de twintigste Marina van Dammebeurs. Vermeulen werkte de afgelopen tien jaar bij Shell vol passie aan de energietransitie. Tevens had ze een belangrijke rol in het project Holland Hydrogen (de bouw van een groene waterstoffabriek op de Maasvlakte). Verder is ze als gastdocent actief in het onderwijs en mentor binnen een aantal vrouwennetwerken.

Nicole Vermeulen is 42 jaar en heeft een indrukwekkende carrière bij achtereenvolgens Essent, P&G en Shell achter de rug. Haar volgende uitdaging in januari 2023 is een functie in de executive board van een scale-up in zonne-energie in Zwitserland. Haar drijfveer is om zowel diversiteit als ESG (Environmental, Social & Governance) positief te beïnvloeden in zoveel mogelijk bedrijven en binnen de energie-industrie. De Marina van Damme beurs draagt bij aan haar verdere studieplannen.

Opleidingen

Nicole begon op de HTS (Saxion) en rondde daar zowel de opleidingen Construction Management en Computer Science Cum Laude af. Daarna heeft ze op de Open Universiteit een Master Supply Chain Management afgerond en in 2005 de Master International Business Administration aan de UT.

Jury

De jury is zeer onder de indruk van Nicole Vermeulen en haar reeds behaalde resultaten in opleiding en carrière gecombineerd met haar doorzettingsvermogen en ambitie. “Haar persoonlijkheid en gedrevenheid geven het vertrouwen dat ze het in zich heeft om de geformuleerde ambities waar te maken en we ondersteunen haar graag hierbij.” De jury weet zeker dat Nicole een aanvulling is op het Marina van Damme netwerk en dat het netwerk ook voor haar van waarde kan zijn.

Marina van Dammebeurs

De Marina van Dammebeurs wordt jaarlijks uitgereikt aan een succesvolle alumna van de UT. Dit jaar werd de prijs voor de 20e keer uitgereikt. De beurs wordt uitgereikt door het Universiteitsfonds Twente en is mogelijk gemaakt dankzij een schenking van mevrouw dr.ir. M.A. van Damme-Van Weele. Zij was in 1965 de eerste persoon die promoveerde aan de toenmalige Technische Hogeschool Twente (tegenwoordig UT). De beurs is bedoeld om de verdere ontwikkeling van de loopbaan van een talentvolle ambitieuze en bevlogen UT-alumna te ondersteunen en haar te helpen nieuwe ambities waar te maken. De beurs bestaat uit een kunstwerk gemaakt door kunstenares Mohana van den Kroonenberg en een geldbedrag van € 9.000.

61ste Dies Natalis in mei 2023

De 61ste Dies Natalis is uitgesteld naar 12 mei 2023. Meer informatie daarover volgt.

drs. J.G.M. van den Elshout (Janneke)
Persvoorlichter (aanwezig ma-vr)