HomeNieuwsPre-U kindercolleges bij Big Insects

Pre-U kindercolleges bij Big Insects

Pre-U junior, het pre-university college van de Universiteit Twente, geeft deze zomer twee kindercolleges over insecten bij de tentoonstelling Big Insects bij Natura Docet Wonderryck in Denekamp.

Nieuwsgierige basisschoolkinderen komen bij deze Xperimenta Xtreme op een interactieve manier in contact met de verrassende wereld van Insecten. Tijdens de Xperimenta Xtreme krijgen de kinderen een kindercollege van Eric Mulder van Natura Docet Wonderryck over insecten. Eric vertelt over verschillende soorten insecten en welk doel zij hebben in de natuur. Na afloop van Xperimenta mogen de leerlingen zelf het Big Insect park in om alle insecten te ontdekken.

De colleges voor kinderen uit groep 5, 6 en 7 (max. 25 deelnemers per keer) vinden plaats op 15 juli en 5 augustus. Mogelijk komt er nog een derde college. Alle basisschoolleerlingen zijn welkom en de colleges worden onder de aandacht gebracht op campings in en nabij Denekamp, via het Pre-U netwerk en via VVV-kantoren. Meer info en aanmelden: https://www.utwente.nl/onderwijs/pre-university/pre-u-junior/xperimenta-xtreme/

Over Big Insects

Metersgrote insecten uit verschillende continenten hebben zich deze zomer verzameld bij Natura Docet Wonderryck in Denekamp. Ze leven daar in harmonie bij elkaar. Deze zomer is er een unieke kans om samen met Miro en Kreek toe te treden tot de wereld van de insecten en oog in oog te staan met deze gevarieerde beestjes.

In Denekamp kan je namelijk jezelf laten verkleinen waardoor je even groot bent als een lieveheersbeestje, een mier, of een krekel. Struinend langs de insecten leer je meer over hun unieke eigenschappen, verwonder je over hun schoonheid en hun diversiteit. Om na je avontuur weer terug te keren tot de grote mensen wereld zul je op zoek moeten gaan naar de tegenspreuk om jouw verkleining ongedaan te maken. Maar bij wie moet je daarvoor zijn? Laat je meevoeren in de unieke wereld van de insecten en vind de weg terug naar huis.

Duik in het museum van Natura Docet Wonderryck in Denekamp, laat je mee voeren in een quiz van de krekel & mier, neem deel aan practica, en ontdek in de schitterende landschapstuin terrein metersgrote bewegende insecten.

Meer info: www.big-insects.nl

J.C. Vreeman (Jochem)