HomeNieuwsITC viert 70-jarig bestaan

ITC viert 70-jarig bestaan

Vandaag, donderdag 17 december 2020, staan we stil bij een bijzondere gelegenheid: zeventig jaar geleden is ITC opgericht. De oprichtingsakte stamt uit juli 1950. Maar we herdenken de oprichting van ITC op de verjaardag van onze stichter: Professor Willem Schermerhorn, op 17 december. Vanwege COVID-19 is de viering van deze bijzondere gebeurtenis uitgesteld tot 2021, omdat de plannen die we hadden voor 2020 niet konden doorgaan.

Het ITC-archief: een rijke geschiedenis

In het ITC-archief hebben we enkele hoogtepunten geselecteerd die de geschiedenis van het instituut sinds zijn oprichting in kaart brengen. In de tijdlijn zijn een aantal mijlpalen opgenomen die bepalend waren in de afgelopen zeventig jaar. Één ding is overduidelijk: de vooruitziende blik en de energie die de beginjaren van het instituut kenmerkten, zijn ook vandaag de dag aanwezig. Bekijk de indrukwekkende ITC-tijdlijn op onze website.

De viering van 70 jaar ITC in 2021

Zoals gezegd is de viering van onze 70e verjaardag vanwege COVID-19 uitgesteld tot 2021. We hopen dat we in het komende jaar minstens twee speciale evenementen kunnen organiseren:

• een seminar als hoogtepunt van een reeks workshops over specifieke thema's, die het verleden, het heden en de toekomst van ITC laten zien.
  • een ‘sustainable social event’ voor alle medewerkers en studenten.

Daarnaast zullen er gedurende 2021 andere activiteiten zijn die aandacht besteden aan deze viering.

Over het seminar

Het seminar is gepland voor oktober of november 2021 en richt zich op specifieke thema's zoals Big Geo-Data, Geo-Health, Life-Long Learning en Hazard, Risk and Resilience. Ook worden externe sprekers uitgenodigd om kritisch te reflecteren op bepaalde thema's. Het doel van het seminar is om toekomstplannen te presenteren en terug te blikken op onze rijke geschiedenis. We willen ook aandacht besteden aan de positionering van ITC in het komende decennium, rondom capaciteitsontwikkeling.

Over het sustainable social event

Dit evenement wordt georganiseerd voor personeel en studenten van ITC, UCT/ATLAS en Pre-U. Het is een evenement waar we ideeën en verhalen delen en gesprekken voeren over het hebben van impact op de samenleving.

Meer informatie over deze evenementen volgt.

R. Kwakman MSc (Robin)
Communicatieadviseur (Faculteit ITC)