HomeNieuws20 oktober: Grand Finale UT Challenge

20 oktober: Grand Finale UT Challenge

Op 20 oktober zijn de pitches van de finalisten van innovatiecompetitie ‘University of Twente Entrepreneurial Challenge’ live online te volgen. Innovatieve ideeën van UT-studenten over onder meer efficiëntere manieren van natuurbescherming, een exoskelet dat dient als stoel of een AI-applicatie die studenten helpt grote hoeveelheden informatie te verwerken, komen aan bod. De winnaar gaat naar de landelijke finale, de Dutch 4TU Impact Challenge.

De UT Entrepreneurial Challenge is een innovatie- en ondernemerscompetitie, gericht op alle studenten van de Universiteit Twente. Tijdens deze competitie hebben zij, in nauwe samenwerking met organisaties en bedrijven, aan hun project gewerkt. Met behulp van coaching van business partners, workshops variërend van businessplan tot pitch en een online speeddate evenement, hebben de studenten hun idee, prototype, of start-up naar een hoger niveau getild.

Sociaal-maatschappelijke problemen

De studenten in deze competitie worden door challenge-based learning gestimuleerd hun ondernemersvaardigheden te ontwikkelen. De missie is het genereren van baanbrekende innovatieve oplossingen voor sociaal-maatschappelijke problemen. De studenten vertalen deze naar echte producten en bedrijfsplannen. Tegelijkertijd wordt hierbij gebruik gemaakt van de expertise van deskundige partners en coaches met veel praktijkervaring.

Finalisten zijn er klaar voor

De UT Challenge ging eerder dit jaar van start met een Inspiration & Kick-off meeting. Hierna volgde een netwerkperiode waarin studenten en partners met elkaar in gesprek gingen over de ontwikkeling van de projecten. De coaches voorzagen de studenten hierin continue van feedback.

Eind september volgde een laatste ontmoeting tussen de deelnemers en partners én een training in het geven van de ‘perfecte pitch’. De gemotiveerde finalisten zijn nu klaar voor de finale.

Selectieprocedure

In totaal hebben 80 projecten zich aangemeld voor de UT Challenge 2020. Na een tussentijdse selectie van de top 40, zijn er uiteindelijk 20 finalisten geselecteerd die deelnemen aan de aankomende (virtual) Grand Finale.

Bekijk tijdens de Grand Finale op 20 oktober de boeiende pitches van de finalisten en de spannende prijsuitreiking.

Datum: 20 oktober 2020
Tijd: 15:00 tot 17:00 uur
Locatie: www.utchallenge.nl

Registreer hier (gratis) en stem op jouw favoriet tijdens de Grand Finale!

Landelijke Finale

In de (Virtual) Grand Finale van de UT Challenge worden twee wildcards voor de landelijke Dutch 4TU Impact Challenge uitgereikt. Deze landelijke finale wordt georganiseerd door de vier technische universiteiten (TU Delft, WUR, TU/E, UT) op 19 november. De winnaars vertegenwoordigen Nederland op de World Expo Dubai in 2021/2022 en presenteren daar hun ideeën.

Vorig jaar wonnen UT'ers Pepijn Beekman en Dilu Mathew van spinoff ECsens deze finale.

Meer weten over dit online evenement? Neem contact op via info@utchallenge.nl.

J.C. Vreeman (Jochem)
Persvoorlichter (aanwezig ma-vr)