HomeNieuwsCreaTe-studenten met bio-tech projecten op GOGBOT

CreaTe-studenten met bio-tech projecten op GOGBOT

Ook dit jaar exposeren 120 studenten van de opleiding Creative Technology van de Universiteit Twente op GOGBOT. Dit bekende festival voor creatieve technologie heeft dit jaar ‘BIOTEC’ als thema. De studenten werkten in het DesignLab de afgelopen drie maanden aan concept, design, prototype en presentatie van hun installaties. Hieronder een overzicht van hun inspirerende bio-tech projecten.

Embryo-Crea by Stork Industries

Ontwerp en creëer je eigen baby.

The Garden of 3D3N

Een VR omgeving waarin je God kan spelen en als een bio-engineer je eigen wezens kan creëren.

UChange

Bewustwording van de gevaren van het sleutelen met ons DNA.

CHICKEN OF DOOM

Een videogame met gehackte kippen, die aanzet tot nadenken over genetische modificatie.

The Lurian Cube

Als je je genetische code aan een machine zou weggeven om zo jezelf te verbeteren, wat zouden dan de consequenties zijn?

Out of Control

Een cabine waarin je plaats kunt nemen en nanobots door je lichaam reizen, wat stimuleert om na te denken over de impact van nanobots op de mensheid.

AUTEOMATIC

De vending machine uit de toekomst die vlees produceert.

Mizu

Observeer hoe de menselijke geest en computers samenwerken om een zo groot mogelijk impact op de maatschappij te bereiken.

Master of the Brain

Over de modificatie van het zenuwstelsel in het lichaam.

Binary is for Computers

Het menselijk brein vergeleken met computers.

Kabi-kun(st)

Waarom schimmels cruciaal zijn voor ons leven.

Alle installaties van de CreaTe-studenten zijn te bewonderen in het voormalige VVV-kantoor aan het stationsplein in Enschede, dat is geopend van 20.00u tot 23.00u op donderdag 5 september en op vrijdag, zaterdag en zondag van 12.00u tot 18.00u. Toegang is gratis.

100% FAT CreaTe award
De beste inzending van de CreaTe-studenten wordt beloond met een prijs, gesponsored door 100% FAT!. De winnaar wordt gekozen door een deskundige jury van Sabine Wildevuur (directeur DesignLab) en Gari Koolen (MAMA, Rotterdam). De officiële uitreiking door gedeputeerde Thijs de Bree (prov. Overijssel) vindt plaats op donderdag 5 september om 20.00u tijdens de opening van GOGBOT op de Oude Markt. De winnaars krijgen krijgen 750 Euro cash en een uitnodiging om een nieuwe installatie te bouwen voor TEC-ART 2020 in Rotterdam.

GOGBOT conferentie
Op zaterdag 7 september 2019 vindt de GOGBOT Conference 2019 plaats in het Muziekcentrum in Enschede. Dit spraakmakende symposium duikt in de wereld van Bio-art met toonaangevende wetenschappers, kunstenaars, biohackers en filosofen op het gebied van biotechnology en -design.
Meer info: https://2019.gogbot.nl/conference-information/

Meer info over GOGBOT 2019: https://2019.gogbot.nl/