HomeNieuwsAtilla Kerpisci nieuwe managing director Strategic Business Development

Atilla Kerpisci nieuwe managing director Strategic Business Development

Atilla Kerpisci, nu nog directeur Marketing & Communicatie van de UT, start vanaf 1 februari 2020 als Managing Director van het team Strategic Business Development (SBD). In deze functie zal hij de visie en strategie van SBD mede vorm en uitvoering geven. Een belangrijke uitdaging ligt in het versterken en uitbouwen van het netwerk van strategische relaties, het opzetten van een effectieve samenwerking en verbinding met faculteiten, instituten en diensten. Focus hierbij ligt op het stroomlijnen van processen, het borgen van stevig relatiemanagement, behalen van duurzame resultaten en het verder versterken van de reputatie van de UT als partner in business. Ook de interne SBD organisatie valt straks onder Kerpisci's verantwoordelijkheid.

Kerpisci was de afgelopen acht jaar directeur Marketing & Communicatie bij de UT. In deze functie was hij verantwoordelijk voor de opbouw en vernieuwing van de marketing en communicatie- organisatie. Naast het versterken van de studenteninstroom, de corporate communicatie en de UT reputatie, heeft Atilla Kerpisci bijgedragen aan de strategieontwikkeling ‘Vision 2020’ en ‘Shaping 2030’, met focus op de positionering en branding van de UT en haar verschillende onderdelen. Kerpisci heeft zich ook sterk ingezet voor het ondernemerschapsprofiel van de UT en het studentactivisme, door het interne en externe netwerk hierin uit te bouwen, onder andere als initiatiefnemer van de ‘UT Entrepreneurial Challenge’ en als comitélid van de UT Studenten Teams.

Kerpisci is verder actief in diverse nevenfuncties. Zo is hij onder andere Commissaris bij het U Parkhotel, Lid van de Raad van Advies van de Internationale School Twente (IST), alsmede bij de ‘Universiteit van Nederland’. Kerpisci is tevens lid van de Kick-In stuurgroep van de Student Union en kernbegeleider van het Solar Team Twente.

Vóór zijn dienstverband bij de UT, was Kerpisci ruim twintig jaar actief in het bedrijfsleven, onder andere in accountmanagement, marketing management en business consultancy bij KPN en later als business unit director bij merkmanagement bureau NykampNyboer. In deze functies heeft Kerpisci nieuwe partnerships, producten en diensten ontwikkeld en in de markt gezet.

Geert Dewulf, onlangs gestart als Chief Development Officer bij SBD, is erg verheugd over de komst van Atilla bij zijn team: “Met Atilla halen we de juiste kennis, ervaring en energie binnen die nodig is om onze ‘way of working’ snel en adequaat vorm te geven. Zijn relatienetwerk en achtergrond in de business, marketing en communicatie komen daarbij ook zeer goed van pas!”

Atilla zelf over zijn benoeming: “Ik heb zeer veel zin om met het SBD-team onze strategische business professioneel uit te bouwen, zodat we de kwalificaties als ‘Beste Technische Universiteit’ en ‘Meest Ondernemende Universiteit’ ook naar de toekomst bestendigen en weten te kapitaliseren!”

drs. B.G. Lankhaar (Bertyl)
Woordvoerder CvB (momenteel directeur Kennispark Twente a.i.)